۱۶ آذر ۱۳۹۰، ۱۱:۴۰

مجتهد شبستری با مهر مطرح کرد:

انتقاد از رویکرد دولت آذربایجان در محدودیت برای عزاداران حسینی

انتقاد از رویکرد دولت آذربایجان در محدودیت برای عزاداران حسینی

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از رویکرد دولتمردان کشور آذربایجان در ایجاد محدودیت برای برگزاری مراسمات دینی در این کشور گفت: متاسفانه حاکمیت کشور آذربایجان از بیداری اسلامی در کشورهای منطقه درس نگرفته و سخت گیری هایی را برای مسلمانان این کشور اجرا می کند.

آیت الله محسن مجتهد شبستری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره گستردگی برگزاری مراسم عاشورای حسینی در نقاط مختلف جهان بالاخص کشورهای متاثر از موج بیداری اسلامی در منطقه گفت: یکی از درس هایی که مکتب عاشورا برای جهانیان به ارمغان آورد ، آزادی بود و اگر امام حسین (ع) قیام کرد و جان خود ، خانواده و یارانش را فدا کرد برای این بود که به مسلمانان درس آزادی از اسارت را بدهد.

وی افزود: قیام عاشورا با هدف اصلاح امور و مبارزه با ظلم و ستم صورت گرفت و اگر ما این نهضت را برای بیداری اسلامی الهام بخش به شمار آوریم سخنی به گزافه نگفته ایم.

امام جمعه تبریز با تاکید بر این که پیام مکتب عاشورا بر تمامی ملت‌های دنیا اثرگذار بوده است گفت: شیعیان و غیر شیعیان در جای جای جهان با استعانت از این پیام، بیداری اسلامی را دریافته اند زیرا خود آنها اقرار می کنند که از انقلاب اسلامی الهام گرفته اند و البته انقلاب اسلامی نیز بی شک از مکتب حسین ملهم شده است.

نماینده مجلس خبرگان با اعلام این که بیداری اسلامی با تکیه بر قیام عاشورا پربارتر می شود تصریح کرد: مکتب حسین درسهای بزرگی را به بشریت داده است که نتایج پیروی ‌از آن به وضوح در عزت ایران اسلامی قابل رویت است.

مردم آذربایجان اعمال محدودیت در رابطه با مسائل دینی خود را نمی پذیرند

وی همچنین در این گفتگو ضمن انتقاد از دولتمردان کشور آذربایجان به دلیل ایجاد محدودیت برای برگزاری مراسمات دینی در این کشور گفت: متاسفانه حاکمیت کشور آذربایجان از بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و همچنین مشکلاتی که آمریکا و مستکبران دچارش هستند درس نگرفته و سخت گیری هایی را برای مسلمانان این کشور اجرا می کنند.

آیت الله مجتهد شبستری افزود: حتی بنابر اخبار رسیده، دولت آذربایجان مسیر تبلیغات اسلام را مسدود و رفتن مبلغان به این کشور را ممنوع کرده است.

وی تاکید کرد: قطعا این اقدامات اشتباه نتیجه ای جز ضربه زدن به خودشان نخواهد داشت زیرا عشق امام حسین (ع) همواره در دل مردم آذربایجان شعله ور بوده و مردم این کشور اعمال محدودیت در رابطه با مسائل دینی خود را نمی پذیرند.

نماینده ولی فیقه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه این سیاست دولتمردان آذربایجان اعتراضاتی را حتی در دانشگاه ها برانگیخته است افزود: دولت ایران هم اکنون روابط خوبی با کشور آذربایجان دارد ولی چنانچه محدودیت ها برای مسلمانان مومن به این منوال ادامه یابد قطعا ایران نیز به آن واکنش نشان خواهد داد.

کد خبر 1477746

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha