۱۴ فروردین ۱۳۹۱، ۱۳:۵۹

بانوان نویسنده دفاع مقدس صاحب انجمن می‌شوند

بانوان نویسنده دفاع مقدس صاحب انجمن می‌شوند

مسئول دفتر ادبیات و هنر پایداری حوزه هنری استان تهران از تلاش و برنامه‌ریزی این دفتر برای تشکیل انجمن بانوان نویسنده دفاع مقدس خبر داد.

سید مهدی ابطحی، مسئول دفتر ادبیات و هنر پایداری حوزه هنری استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دفتر ادبیات و هنر پایداری حوزه هنری استان تهران در سال 91 برنامه‌های زیادی دارد که راه‌اندازی انجمن بانوان نویسنده دفاع مقدس، رونمایی از سایت مجمع بانوان راوی دفاع مقدس، انتشار نشریه الکترونیکی و مکتوب «حضور» و ادامه جلسات و نشست‌های هم‌اندیشی بانوان راوی دفاع مقدس تعدادی از این برنامه‌ها هستند.

وی افزود: برگزاری نشست‌های ماهانه بانوان راوی دفاع مقدس یکی از برنامه‌های امسال ماست که سال گذشته، دوشنبه پایان هر ماه در حوزه هنری استان تهران برگزار می‌شد. امسال هم قصد داریم این برنامه را ادامه بدهیم و برگزاری کارگاه‌های روایت را هم تداوم بدهیم. اما طرح جدیدی که امسال قصد داریم آن را عملیاتی کنیم، تشکیل انجمن بانوان نویسنده دفاع مقدس در دفتر ادبیات و هنر پایداری حوزه هنری استان تهران است. در حال حاضر فعالیت‌های مقدماتی و مشورت‌های لازم برای این کار انجام شده است و در حال پیش بردن طرح هستیم.

ابطحی ادامه داد: ما در امر بانوان راوی به این نتیجه رسیدیم که اگر در این زمینه بخواهیم کاری انجام بدهیم که نتیجه بدهد، باید در قالب فعالیت جمعی و گروهی باشد، بنابراین مجمع بانوان راوی دفاع مقدس راه‌اندازی شد تا هم بانوان راوی از لحاظ حقوقی و شخصی حق دفاع از فعالیت‌هایشان را داشته باشند و هم با هم‌فکری و مشارکت جمعی، خروجی بهتری در امر روایت‌گری بانوان راوی داشته باشیم.

مسئول دفتر ادبیات و هنر پایداری حوزه هنری استان تهران گفت: در خصوص کتاب‌های روایت‌گونه ژانر دفاع مقدس کار و فعالیت زیاد شده و می‌شود ولی این امور به صورت پراکنده انجام می‌شوند. سعی ما در راه‌اندازی مجمع بانوان راوی دفاع مقدس تمرکز بخشیدن به این فعالیت‌ها بود. در نتیجه بعد از تشکیل مجمع اتفاقات خوبی در این زمینه افتاد. در بحث بانوان نویسنده هم چنین کمبود و خلایی احساس شد و طرح تشکیل انجمن بانوان نویسنده دفاع مقدس به میان کشیده شد.

وی درباره برنامه‌های دیگر دفتر ادبیات و هنر پایداری حوزه هنری استان تهران گفت: برنامه دیگری که برای فروردین ماه امسال در نظر داریم، رونمایی از سایت اینترنتی تخصصی بانوان راوی دفاع مقدس با نام «حضور» است. نشریه الکترونیکی حضور هم همزمان با سایت حضور عرضه خواهد شد. این نشریه شامل 7 لوح دی‌وی‌دی و یک نشریه مکتوب است که این 7 لوح فشرده دیجیتال شامل مطالب کلیه برنامه‌ها و کارگاه‌های برگزار شده برای بانوان راوی تا به حال است و برای افرادی تولید می‌شود که قصد دارند از مباحث تخصصی روایت استفاده کنند. نشریه مکتوب هم شامل مباحث اساتیدی خارج از مجموعه حوزه هنری استان تهران مانند آیت‌الله جوادی آملی، حسن رحیم‌پور ازغدی، مرتضی سرهنگی و ... درباره روایت است.

کد خبر 1566978

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha