۹ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۳:۵۱

اسمعیلی با مهر عنوان کرد:

قیمت گوشت مرغ در اردبیل کاهش می یابد/افزایش 20 درصدی قیمت گوشت

قیمت گوشت مرغ در اردبیل کاهش می یابد/افزایش 20 درصدی قیمت گوشت

اردبیل – خبرگزاری مهر: معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از کاهش قیمت گوشت مرغ در سطح استان طی آینده ای نزدیک خبر داد.

عباس اسمعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: در چند ماه اخیر به دلیل افزایش قیمت نهاده های دامی قیمت گوشت سفید و تخم مرغ افزایش یافت که با دخالت دولت و واردات نهاده های دام قیمت آن بزودی کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت گوشت مرغ در اردبیل 47 هزار ریال است، افزود: قبل از عید قیمت نهاده ای نظیر سویا از پنج هزار ریال به 12 هزار ریال افزایش یافت که باعث شد اتحادیه ها بر قیمت مرغ عرضه شده اضافه کنند.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: در آستانه ماه رمضان برای تنظیم بازار علاوه بر کاهش قیمت این محصول، مرغ منجمد نیز در شبکه های تولیدی تعریف شده استان توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه در نوروز امسال 630 تن مرغ منجمد وارد و از طریق شبکه های توزیع در اختیار مردم قرار گرفت، عنوان کرد: این استان با مدیریتی که در شبکه های توزیع اعمال کرد 106 تن مرغ اضافه آورد و توزیع آن در سطح شهر ادامه دارد.

توزیع 630 تن مرغ منجمد و 906 تن گوشت در اردبیل

اسمعیلی همچنین با بیان اینکه امسال در جهت تنظیم بازار 906 تن گوشت قرمز در استان توزیع شد، آخرین قیمت عرضه شده گوشت گوسفندی را در استان 155 هزار ریال و گوشت گاوی را 165 هزار ریال اعلام کرد.

وی با بیان اینکه قیمت گوشت قرمز در اردبیل نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است، افزود: با توجه به اینکه اردبیل قطب تولید گوشت قرمز محسوب می شود این قیمت نسبت به سایر شهرهای کشور خیلی پایین است.

این مسئول همچنین از آغاز ذخیره سازی کالاهای مورد نیاز مردم از جمله برنج، قند و شکر، روغن، گوشت مرغ و قرمز در استان به مناسبت ایام رمضان خبر داد و افزود: به محض اعلام سهمیه مورد نیاز این استان از سوی سازمان مرکزی نسبت به کار ذخیره سازی اقدام می شود.

افزایش قیمت شیر منطقی بود

وی همچنین با اشاره به افزایش قیمت شیر در روزهای اخیر عنوان کرد: متولی تعیین قیمت شیر در استان کارگروه تنظیم بازار استان بوده و از آنجا که قیمت تمام شده شیر تولیدی بالا است شیر به قیمت 630 تومان از دامدار خریداری و به قیمت 750 تومان به مصرف کننده عرضه می شود.

اسمعیلی یادآور شد: در صورتی که قیمت شیر افزایش نمی یافت شیر تولیدی از استان خارج می شد و علاوه بر مواجه شدن با کمبود این محصول، کارخانجات تولید شیر در استان ورشکست می شدند.

وی متذکر شد: نرخ تعیین شده با توجه به بررسی های میدانی و متناسب با افزایش خوراک دام، وضعیت تولید‌کنندگان و همچنین شرایط مصرف‌کنندگان کاملا منطقی است.

کد خبر 1587303

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha