۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۸:۰۸

فرهنگی درموافقت باکلیات بودجه؛

لایحه دولت ایرادات جدی داشت/ اصلاح سیاست‌های ارزی مهمترین اقدام کمیسیون تلفیق

لایحه دولت ایرادات جدی داشت/ اصلاح سیاست‌های ارزی مهمترین اقدام کمیسیون تلفیق

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش های کمیسیون تلفیق برای اصلاح لایحه بودجه گفت: اصلاح سیاست های ارزی و تقویت صندوق توسعه ملی از مهتمرین اقداماتی است که کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه اعمال کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در ادامه جلسه بررسی کلیات لایحه بودجه در نوبت عصر امروز چهارشنبه صحن علنی مجلس شورای اسلامی محمد حسین فرهنگی در موافقت با کلیات لایحه گفت: مخالفان و موافقان هیچ کدام به صورت مطلق این لایحه را مورد طرفداری یا انتقاد قرار نداده اند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ملت ما ثابت کرده اند منافع ملی را به هیچ موضوع دیگری ترجیح نمی دهند.

وی با بیان اینکه با تصویب کلیات لایحه بودجه می توان جزئیات آن را بررسی کرد، گفت: یکی از نمایندگان خواستار مخالفت با کلیات لایحه بودجه و بازگشت به لایحه دولت بود. باید گفت این کار تنها با تصویب کلیات لایحه بودجه امکان پذیر است.

فرهنگی ادامه داد: اصلاح جزئیات مد نظر نمایندگان نیز با تصویب کلیات بودجه امکانپذیر است.

وی با بیان اینکه در کلیات لایحه بودجه ارائه شده از طرف دولت نقاط مثبت زیادی وجود داشته است، گفت: توجه به ماده 170 برنامه پنجم توسعه ، تمرکز زدایی از بودجه از نکات مثبت لایحه دولت بود.

نماینده مردم تبریز با اشاره به اشکالات این لایحه گفت: ایرادهای جدی به لایحه دولت وارد بود. به عنوان مثال در انتشار اوراق مشارکت مجوزهایی بالاتر از نیاز کشور دیده شده بود و همچنین بعد نظارت پذیری بودجه نیز دچار مشکل بود علاوه بر اینکه دوسقفی بودن بودجه، عدم درج ارقام دقیق درآمدهای ناشی از هدفمندی یارانه ها، توجه ناکافی به بخش های تولید و سلامت از نقاط ضعف لایحه دولت بود.

وی با اشاره به تلاش های کمیسیون تلفیق برای اصلاح بود گفت: اصلاح سیاست های ارزی و شناور شدن نرخ ارز ، تقویت زیرساخت ها، تقویت صندوق توسعه ملی و اختصاص مبلغ ریالی به آن از جمله تصمیمات کمیسیون تلفیق است که لایحه بودجه 91 را اصلاح کرده است.

در پایان فرهنگی از نمایندگان خواست با رای حداکثری خود کلیات لایجه بودجه را به تصویب برسانند.

کد خبر 1598356

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha