۷ خرداد ۱۳۹۱، ۱۸:۰۴

آذری عنوان کرد:

204 قشلاق عشایر اردبیل آبرسانی می شود

204 قشلاق عشایر اردبیل آبرسانی می شود

اردبیل - خبرگزاری مهر: مدیر امور عشایری استان اردبیل با اشاره به پیشرفت 97 درصدی تصفیه خانه پروژه آبرسانی قشلاقات "آج اشمه" گفت: با بهره برداری از این پروژه 204 قشلاقات عشایر منطقه از نعمت آب برخوردار می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، معرفت آذری بعد از ظهر یکشنبه در بازدید از این پروژه تصریح کرد: این پروژه با برداشت 400 لیتر در ثانیه آب از دریاچه شهید غفاری و احداث تصفیه خانه 50 لیتر در ثانیه در چهار فاز به مرحله اجرا گذاشته شده تا نیمی از بزرگترین پروژه های آب شرب استان را در این منطقه داشته باشیم.

وی افزود: پروژه آبرسانی آج اشمه بزرگترین پروژه استان جهت تامین آب شرب 204 قشلاق و دو کانون توسعه کلمالی در قره تپه با دو هزار و 617 خانوار و 400 هزار واحد دامی و فاریاب کردن 435 هکتار از اراضی کانون توسعه کلمالی برنامه ریزی شده و تاکنون به 131 قشلاق و هزار و 761 خانوار آبرسانی شده است.
 
آذری با اشاره به افتتاح فاز اول این پروژه در سال 79 اضافه کرد: این پروژه از سال 72 شروع و در حال حاضر میانگین پیشرفت فیزیکی سه فاز آن 98 درصد که در حال اجرا بوده و بیش از پنج هزار و 967 میلیارد و 418 میلیون ریال اعتبار به این پروژه اختصاص یافته است.
 
مدیر امور عشایری استان با بیان اینکه پروژه آبرسانی به دشت فتحعلی در دست اقدام است، گفت: این پروژه به منظور تامین آب زراعی و باغی پنج هزار هکتار و با ظزفیت سه متر مکعب در ثانیه آب جهت افزایش میزان بهره وری، ارزش افزوده، تامین رفاه عشایر، ایجاد اشتغال پایدار و ساماندهی به زندگی سخت 750 خانوار عشایری در حال اجرا است.
 
وی خانوارهای عشایری دست فتحعلی را اسکان یافته در 16 قشلاق دانست و تصریح کرد: آبرسانی به 16 قسلاق دشت فتحعلی در دو فاز طراحی و در حال اجرا است که بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
آذری از اجرای طرح آبرسانی سیار در مسیر کوچ عشایر این استان با اعتباری بالغ بر 1.5 ملیارد ریال خبر داد و افزود: برای طرح آبرسانی سیار در مسیر کوچ رو عشایر اعتبارات لازم تامین شده است.
 
وی با بیان اینکه پیش از این اعتبار مورد نظر برای این طرح 900 میلیون ریال در نظر گرفته شده بود که رقم ناچیزی و ناکافی بود، یادآور شد: از محل اعتبارات استانی 600 میلیون ریال به این رقم افزوده شد تا با اختصاص 1.5 میلیارد ریالی شاهد آبرسانی به مناطق عشایری با قیمت نه ریال در لیتر باشیم.
 
این مسئول با اشاره به توزیع رایگان آب معدنی و مایع دستشویی و ظزفشویی در مسیر کوچ عشایر اضافه کرد: توزیع رایگان این مایحتاج برای اولین بار در استان با اعتبار 500 میلیون ریالی در نظر گرفته شده تا از این طریق به عشایر کوچ رو خدمات مورد نیاز ارائه شود.
 
کد خبر 1613407

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha