۲۷ خرداد ۱۳۹۱، ۱۹:۱۸

اخبار تبلیغات اسلامی/

همایش بزرگ قرآنی با حضور قاری مصری در زاهدان برگزار می‌ شود

همایش بزرگ قرآنی با حضور قاری مصری در زاهدان برگزار می‌ شود

زاهدان - خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: محفل بزرگ قرآنی با حضور قاری مصری علی محمود شمیس به مناسبت عید بزرگ مبعث در زاهدان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت ‌الاسلام منصور هاشمی اظهار داشت: قاری بین ‌المللی مصری علی محمود شمیس که در مسابقات بین‌ المللی قرآن کریم از کشور مصر در تهران حضور دارد، با رایزنی‌ های انجام شده روز عید مبعث در همایش بزرگ قرآنی زاهدان حضور یافته و به قرائت قرآن کریم می پردازد.

وی گفت: همایش بزرگ قرآنی روز دوشنبه صبح از ساعت 9 الی 12 در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان همراه با برنامه‌ های متنوع قرآنی برگزار می‌ شود.

وی افزود: برگزاری مراسم های مذهبی و فرهنگی باشکوهی به مناسبت عید مبعث در استان برگزار می‌ شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان بیان داشت: قاری الشیخ علی محمود شمیس برای داوری مسابقات بین‌ المللی قرآن کریم به دعوت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ایران حضور یافته است.

حضرت محمد (ص) الگوی تمام عیار برای نسل های حال وآینده

امام جمعه و رئیس اداره تبلیغات اسلامی سراوان ضمن تبریک 27 رجب مبعث حضرت رسول اکرم (ص) افزود: وجود پیامبر اسلام (ص)  در همه هستی اکمل مظهر الهی است و کسی که بخواهد محبوب خدا شود لازم است سیره شخصی و اجتماعی پیامبر (ص) را مدنظر قرار داده و بر اساس آن سبک زندگی خویش را سامان دهد.

حجت الاسلام غلامرضا دهقان با اشاره به آیات قرآن کریم اظهار داشت: خداوند به اهل تقوا عبادت و راه نجات را معرفی کرده و تفکر بشر در آن راه تفکر صحیح الهی است.

وی گفت: یکی از دستورات در بحث استفاده از مال و سرمایه که خداوند در اختیار بشر قرار داده و اهمیت دینی و مذهبی نیز دارد، پرداخت خمس و زکات است که این حرکت خیر باعث برکت در زندگی انسان های مومن می شود.

برگزاری مسابقه قرائت سوره محمد و علق در زابل

کارشناس قرآنی تبلیغات اسلامی زابل افزود: با توجه به اهمیت قرائت قرآن و فرا رسیدن ایام مبعث پیامبر (ص) در راستای اهداف متعالی نظام و ایجاد فضای قرآنی در جامعه و برقراری فضای رقابت سالم در بین قاریان قرآن مسابقه قرائت قرآن در زابل برگزار شد.

حسن جلالی‌ نژاد بیان داشت: این مسابقه در رشته ترتیل و تحقیق با همکاری موسسات قرآنی و کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی زابل برگزار شد.

وی گفت: داوران شرکت کننده در این مسابقات جزو داوران برتر شهرستان هستند.

کارشناس قرآنی تبلیغات اسلامی زابل افزود: این مسابقه با حضور 60 نفر از منتخبان خواهر و برادر موسسات و کانون ‌های قرآنی شهرستان زابل برگزار و در هر مقطع و رشته سه نفر بعنوان نفرات برتر معرفی و در مراسم مبعث حضرت رسول (ص) هدایایی به آنها اهدا خواهد شد.

کد خبر 1628267

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha