۷ مرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۳۷

در گفتگو با مهر ابراز شد؛

برنج تازه این هفته به بازار می‌آید/ کاهش قیمت برنج

برنج تازه این هفته به بازار می‌آید/ کاهش قیمت برنج

دبیر انجمن حمایت از برنج ایران با بیان اینکه برنج تازه تا دو روز آینده به بازار خواهد آمد، از کاهش 5 درصدی قیمت برنج در بازار خبر داد.

جمیل علیزاده شایق در گفتگو با مهر درخصوص قیمت برنج در بازار اظهارداشت: هم اکنون قیمت هرکیلوگرم برنج طارم درجه یک بدون ناخالصی و با داشتن با 2 تا 3 درصد خرده در بازارهای شهرهای شمالی کشور در حدود 3500 تا 3600 تومان به فروش می رود.

وی درعین حال تصریح کرد: البته قیمت هرکیلوگرم ازهمین نوع برنج که در تهران به آن ناخالصی اضافه شده است، از 4500 تومان تا 6000 تومان به فروش می رود.

مدیرعامل اتحادیه تولید کنندگان برنج درخصوص میزان تولید برنج در کشور گفت: باوجود اینکه در ابتدای سال جاری شرایط جوی کمی نامساعد بود اما پیش بینی می شود که میزان تولید برنج درسال جاری با انجام عملیات دوباره کشت ارقام زودرس به حدود 2 میلیون و 500 هزارتن برسد.

وی افزود: خوشبختانه درسال جاری عملیات دوباره کشت نشاء در شالیزارهای شمال کشور جا افتاده است به طوریکه کشاورزان پس از برداشت محصول برنج زودرس خود اقدام به کشت دوباره برنج می کنند، البته محصول برنج دوم در شهریورماه به بازار خواهد آمد و این عامل موجب افزایش میزان تولید برنج در کشور خواهد شد.

کد خبر 1659906

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha