۷ فروردین ۱۳۸۴، ۱۸:۱۳

دبير اولين كنفرانس بين المللي مديريت نوين در صنايع غذايي:

تحول مديريتي در صنايع غذايي الزام اوليه براي حضور اين صنعت در عرصه تجارت

مهندس نجفي دبير اولين كنفرانس بين المللي مديريت نوين در صنايع غذايي با تاكيد بر عزم جدي مسوولان بخشهاي مختلف در كمك به رشد صنايع غذايي گفت: بيشتر از بهبود در مديريت نيازمند تحول مديريتي در صنايع غذايي هستيم.

به گزارش خبرگزاري" مهر" و به نقل از روابط عمومي اولين كنفرانس بين المللي مديريت نوين در صنايع غذايي، مهندس نجفي با اشاره به كاهش نرخ رشد صادرات در اغلب محصولات داخلي تصريح كرد: به موجب آمار منتشره در 11 ماه گذشته حدود 210 ميليون دلار صادرات صنايع غذايي كشور بوده است كه نشان دهنده تنها 4/8 درصد رشد در صادرات صنايع غذايي است كه اين رقم حتي در مقايسه با صنعت نساجي و پوشاك رقم قابل تاملي است.

وي افزود: اين در حالي است كه صنايع قطعه سازي خودرو با 94 درصد رشد در صادرات، اختلاف فاحشي را در حوزه تجارت خارجي با صنايع غذايي به همراه زير ساختهاي قوي كشاورزي نشان مي دهد.

دبير اولين كنفرانس بين المللي مديريت نوين در صنايع غذايي گفت : مقايسه سهم محصولات غذايي و كشاورزي از توليد ناخالص ملي در ايران با تنها يكي از كشورهاي همسايه مانند تركيه كه رقيب جدي براي صنايع غذايي كشورمان محسوب مي شود اين نكته را نتيجه مي دهد كه ايران بر طبق آمار بانك جهاني با 136 ميليارد و 833 ميليون دلار توليد ناخالص ملي بخش اندكي را به محصولات غذايي اختصاص داده است. در حاليكه در تركيه با رقم 237 ميليارد و 973 ميليون دلار توليد ناخالص ملي 49% سهم محصولات غذايي و كشاورزي مي باشد كه در بخش صادرات نيز با 35% رشد صادرات در صنايع غذايي مواجه است و از عوامل رشد چشمگير و حضور توانمند در بازارهاي صادرات در اين كشور نيز مي توان به جذب سرمايه گذاري خارجي در صنايع غذايي و مشاركت در تاسيس شركتهاي چند مليتي و بهره گيري از تكنولوژي برتر اشاره كرد.

طراح و دبير كنفرانس خاطر نشان كرد: كشورمان با توجه به اينكه بزرگترين وارد كننده روغن غذايي در جهان است و 90% از روغن مورد نياز كشور از بخش واردات تامين مي شود و همچنين واردات قابل توجه كالاهايي چون شكر و ذرت، نياز به تحول مديريتي در صنعت و جذب سرمايه هاي مالي و تكنولوژيكي صنايع پيشرفته دنيا دارد تا بتواند به سمت عدم وابستگي به كالاهاي وارداتي و خودكفايي كامل حركت كند.

وي در پايان با اشاره به برگزاري اولين كنفرانس بين المللي مديريت نوين در صنايع غذايي با شركت صدها نفر از متخصصان و دست اندركاران صنايع غذايي كشور در 21 ارديبهشت سال 1384 گفت: اين كنفرانس با محورهاي نقش مديريت بازاريابي و بازاريابي صادرات در صنايع غذايي، راهكارهاي مطلوب مديريت جهت جذب سرمايه گذاري خارجي صنايع غذايي، صنايع غذايي در راه ورود به تجارت جهاني، نقش IT (فناوري اطلاعات) در صنايع غذايي و بررسي الگوهاي نوين مديريت استراتژيك در شركتهاي موفق صنايع غذايي، بر پا مي شود.

 

کد خبر 167689

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha