۴ شهریور ۱۳۹۱، ۱۶:۰۴

سیاسی شدن جشن استقلال مالزی

انتقاد مخالفان دولت از نحوه برگزاری جشن استقلال/100رینگیت پاداش دانشجویان شرکت کننده

انتقاد مخالفان دولت از نحوه برگزاری جشن استقلال/100رینگیت پاداش دانشجویان شرکت کننده

کوالالامپور- دفتر منطقه ای خبرگزاری مهر در جنوب شرق آسیا: در ادامه انتقاد و اختلاف نظر در خصوص برگزاری جشن های استقلال مالزی ، برخی رسانه های این کشور یک نامه دولتی به دانشگاهها برای پرداخت پاداش نقدی به دانشجویان شرکت کننده در این جشن را منتشر و از آن انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری مالزین اینسایدر (Malaysian Insider)، بر اساس نامه منتشر شده برای دانشجویانی که در این جشن شرکت کرده و پرچم مالزی را به اهتزاز در آورده و در برنامه های نمایشی آن شرکت کنند، 100 رینگیت (هر دلار معادل سه رینگیت) پاداش نقدی و هدایای غیر نقدی در نظر گرفته شده است.

مخالفان دولت مجددا ائتلاف حاکم در این کشور را به بهره برداری های سیاسی از جشن های استقلال مالزی متهم کرده و از نحوه برگزاری آن انتقاد کرده اند.

دولت مالزی "55 سال استقلال و وعده های عملی شده" را به عنوان شعار جشن سالگرد استقلال سال جاری در این کشور اعلام کرده که مخالفت های بسیاری را در پی داشته و اتهام بهره برداری سیاسی در جهت منافع حزبی در آستانه انتخابات از یک رویداد ملی را متوجه دولت کرده است.

ائتلاف پاکات رعیت دولت را متهم به استفاده از منابع مالی دولتی برای راه اندازی یک کمپین تبلیغات انتخاباتی کرده اند و در مخالفت با شعار اعلام شده از سوی دولت "یک ملت، یک کشور، یک روح" را در رسانه های خود و فضای مجازی به عنوان شعار پیشنهادی برای جشن استقلال اعلام کرده اند.

مردم مالزی امسال پنجاه و پنجمین سالگرد روز استقلال کشورشان را در تاریخ 31 آگوست جشن می گیرند.

31 آگوست سال 1957 روزی بزرگ و تاریخی برای مردم مالزی محسوب می شود، روزی که مالزی پس از پنج قرن تجربه سلطه استعمارگران پرتغالی، هلندی و انگلیسی استقلال خود را به دست آورد.
 

کد خبر 1680137

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha