۲۱ فروردین ۱۳۸۴، ۱۸:۵۱

در كنفرانس خبري و با حضور رسانه هاي داخلي،

سخنگوي ستاد كروبي: رابطه با آمريكا تنها در اختيار رييس جمهور نيست، اما كروبي بر رفع موانع اين رابطه اهتمام دارد// ما رييس جمهور را تداركاتچي نمي دانيم//استراتژي ما كناره گيري نيست

اسماعيل گرامي مقدم سخنگوي ستاد كروبي گفت: رابطه با آمريكا تنها از اختيارات رييس جمهور نيست بلكه اين تصميم بايد توسط مجموعه اي از مسئولان و نهادهاي عالي نظام اتخاذ شود، اما اهتمام كروبي در برطرف شدن موانع موثر در رابطه ايران و آمريكا است.

به گزارش خبرنگار سياسي "مهر"، گرامي مقدم نماينده بجنورد و سخنگوي ستاد انتخاباتي كروبي عصر امروز در كنفرانس خبري با حضور خبرنگاران رسانه هاي داخلي كشور در ستاد انتخاباتي كروبي گفت : كروبي و معين دو كانديداي شاخص جبهه اصلاحات هستند و تمامي جريانات اصلاح طلب تا به امروز مواضع خود را اعلام و بر اجماع تاكيد كرده اند، اما اجماع شرايطي دارد كه هر چه به انتخابات نزديك تر مي شويم همگرايي در زمينه شكل گيري آن بيشتر مي شود.

وي افزود : جهت گيري اجماع، با توجه به قدرت اداره كشور، توان اجرايي افراد، تجربه گذشته كانديداها و اعتماد به نظرسنجي هاي علمي و كارشناسي مشخص مي شود.

گرامي مقدم در پاسخ به سوالي در مورد احتمال كناره گيري معين به نفع كروبي و يا بالعكس گفت : خود ستادها و سخنگوي معين بايد بگويند كه آيا معين به نفع كانديداي ديگري كنار خواهد رفت يا نه؛ اما در هرحال استراتژي ما كناره گيري نيست بلكه تنها مولفه هاي اجماع را بررسي مي كنيم.

سخنگوي ستاد انتخاباتي كروبي در پاسخ به سوالي ديگر در مورد نظرسنجي هايي كه نتايج آن هر از چند گاهي اعلام مي شود، اظهار داشت : در مورد نتايج نظرسنجي هايي كه اعلام مي شود با حدس و گمان ها مواجه هستيم كه البته برخي از اين نظرسنجي ها با توجه به اينكه با معيارهاي علمي انجام شده و مورد اطمينان ماست و بي طرفي آنها براي ما محرز است، نشان دهنده روند رو به رشد وضعيت كروبي در ميان ساير كانديداها است.

وي در توضيح تيم ستادي ستاد انتخاباتي كروبي گفت : تيم ستادي كروبي در حوزه هاي مختلف به صورت كارشناسي شروع به كار كرده اند و اعضاي اين تيم از مديران اجرايي و دانشگاهيان هستند.

گرامي مقدم افزود : با توجه به پيشينه كروبي كه در كارهاي اجرايي همواره با گروههاي دانشگاهي همراه بوده است، وي را اساتيد برجسته علم اقتصاد و اساتيد دانشگاه در ساير رشته ها در كابينه اش همراهي مي كنند كه اسامي آنان در آينده اعلام مي شود.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري در اين مورد كه واكنش شما درباره رد صلاحيت معين چه خواهد بود، گفت : ما به عنوان جزيي از اصلاح طلبان با رد صلاحيت كانديداهاي اصلاح طلب مخالفيم و به طور قطع، كروبي كه به عنوان يكي از محورهاي اصلاح طلبان مطرح بوده و هستند، از عدم رد صلاحيت كانديداها حمايت مي كنند و تلاششان براي تاييد صلاحيت معين خواهد بود.

سخنگوي ستاد انتخاباتي كروبي در مورد امكان حضور هاشمي و واكنش كروبي گفت : هاشمي رفسنجاني به عنوان شخصيت برجسته نظام براي همه قابل احترام هستند و اگر ايشان وارد صحنه انتخابات شوند عرصه انتخابات جدي تر و رقابت واقعي تر خواهد شد، اما در جبهه اصلاحات تصميم گيري شده است و هر كدام از گروهها با توجه به ايدئولوژي و استراتژي خود كانديدا معرفي كرده اند و ورود هاشمي تاثيري بر اين تصميمات نخواهد داشت.

گرامي مقدم افزود : نظرسنجي ها نشان مي دهد كه بيش از 50 درصد واجدين شرايط در انتخابات شركت خواهند كرد و اگر اين محقق شود از پيروزي محافظه كاران ممانعت خواهد كرد و اصلاح طلبان در انتخابات پيروز خواهند شد.

وي در پاسخ به سوالي در مورد تعداد احزاب و گروههاي حامي كروبي گفت : هنوز آماري از تعداد احزاب و گروههاي حامي كروبي مشخص نشده و بعد از ثبت نام كانديداها، اين آمار به صورت دقيق مشخص و اعلام خواهد شد.

عضو فراكسيون اقليت مجلس تاكيد كرد: اكثر نمايندگان عضو فراكسيون اقليت مجلس هفتم از كروبي حمايت مي كنند اما اين حمايت هنوز به صورت نامه اعلام نشده است.

گرامي مقدم در پاسخ به سوال يكي ديگر از خبرنگاران گفت : ما رييس جمهور را تداركاتچي نمي دانيم چرا كه رييس جمهور وظايفي در اجرا دارد و شخصيت دوم كشور است و از آنجايي كه كشور ما هنوز داراي تحزب به شكل كامل آن نيست شخصيت افراد، جايگزين حركت هاي حزبي شده و جايگاه رييس جمهور تابعي از توانمندي افرادي است كه انتخاب مي شوند.

سخنگوي ستاد كروبي، گفتمان كروبي و شعار دولت وي را دولت مقتدر و كارا عنوان كرد و در پاسخ به سوالي در مورد منبع تامين هزينه هاي انتخاباتي كروبي گفت : هر كسي كه وارد عرصه انتخبات مي شود قاعدتا هزينه هايي دارد اما كروبي همواره سعي كرده است كه حداقل هزينه ها را داشته باشد ولي در هرحال يكي از مهمترين منابع تامين هزينه هاي تبليغاتي كروبي، كمكهاي مردمي است.

وي افزود : اگر كمك هايي توسط سرمايه داران و افراد سودجو به كانديداها شود قطعا ضايعاتي دارد اما ستاد ما مبرا از اين گونه مسايل است.

گرامي مقدم در پاسخ به سوالي ديگر با تاكيد بر اين كه اصلاحات هيچ گاه با شكست مواجه نبوده است و براي اثبات آن بايد به آمار و ارقام مراجعه كرد، گفت : اصلاحات هيچگاه به بن بست نخواهد رسيد و ملت ايران نيز هرگز از خواسته خود دست بر نمي دارند و اگر اصلاح طلبان به اجماع برسند پيروزي آنان در انتخابات قطعي خواهد بود.

وي در پاسخ به اين سوال كه اگر ملت رابطه با آمريكا را بخواهد، كروبي به اين خواسته آنان جامه عمل مي پوشاند يا نه، گفت : كروبي به خواست مردم توجه مي كند.

سخنگوي ستاد كروبي گفت : سياست خارجي كروبي مبتني بر تنش زدايي خواهد بود و در برخورد با آمريكا نيز سياست تنش زدايي را در پيش مي گيرد.

وي در پاسخ به سوالي در مورد كميته مصلحت سنجي اصلاح طلبان گفت : اين كميته هنوز به صورت كامل تشكيل نشده اما بحث آن مطرح بوده و ما نيز از آن حمايت مي كنيم.

کد خبر 170524

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha