۸ مهر ۱۳۹۱، ۱۱:۵۸

حجت الاسلام حسینی:

تورهای قرآنی ویژه نخبگان کشور برگزار می شود

تورهای قرآنی ویژه نخبگان کشور برگزار می شود

مشهد - خبرگزاری مهر: معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری تورهای قرآنی در حرم رضوی برای نخبگان فعالیت‏های قرآنی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام‌ جلال حسینی اظهارکرد: این معاونت قصد دارد علاوه بر تورهای قرآنی برای نخبگان قرآنی، گسترش مسابقات محافل قرآنی حرم رضوی را بزودی با رعایت اولویت مقوله‏ زیارت  برگزار کند.

وی اظهار داشت: آستان قدس رضوی با تأسی از سیره امام علی‏ابن موسی‏الرضا(ع) فعالیت‏های گسترده و چندگانه‏ قرآنی خود را در زمینه‏های مختلف از سال‏های نخست پیروزی انقلاب اسلامی آغاز کرد و با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان علیه انقلاب اسلامی و تخریب چهره مذهب شریف شیعه، اهمیت این پایگاه فرهنگی که مجتمع عظیم عاشقان شجره‏ طیبه‏ امامت و ولایت محسوب می‏شود، چندین برابر گشته است.

وی درباره محافل قرآنی تدارک دیده شده در ایام دهه کرامت رضوی حرم مطهر تصریح کرد: محفل قرآنی ویژه عموم شامل قرائت مجلسی قرآن بوده و عموم زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در آن شرکت می‌کنند.

وی افزود: محفل قرآنی ترتیل کلام الله مجید به‌صورت حضور دو یا سه قاری و قرائت یک جزء قرآن کریم به روش ترتیل و محفل قرآنی ویژه خواهران نیز موازات محافل قرآنی عمومی و معمولاً در رواق دارالقرآن‏الکریم برگزار و تمامی عوامل اجرا و نیز مخاطبان شرکت‏کننده در آن را خواهران تشکیل می‌دهند.

حسینی ادامه داد: محافل قرآنی «صفه»، «دارالحفاظ» و «ویژه عرب‏زبان‏ها» محافلی هستند که با مشارکت اداره آموزش علوم قرآن و حدیث و دیگر معاونت‏ها و ادارات آستان قدس رضوی در طول ایام سال در حرم برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی مسابقات قرآنی و حدیثی؛ «شکوه هشتم»، «طلیعه نور»، «مشکوه»، «فرشتگان آسمانی»، «انیس‌النفوس»، «در حریم دوست»، «کلام نور» و «نیایش» را از جمله مسابقات تدارک دیده شده برای محافل قرآنی عنوان کرد.

وی هدف از برگزاری این مسابقات قرآنی آموزش و آشنایی بیش‌تر زائران با سوره‌ها و مفاهیم قرانی و ترویج فرهنگ قرآنی به صورت طرح سؤال از احادیث و مفاهیم قرآنی ذکرکرد.

هم‏اکنون محافل قرآنی برگزارشده در حرم مطهر توسط اداره آموزش علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی شامل محافل عمومی، ویژه بانوان، نوجوانان، ترتیل و کرسی‏های ملی تلاوت است.

کد خبر 1707605

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha