۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۱:۱۸

هاشمی:

154 گواهی ایمنی آسانسور در همدان صادر شد

154 گواهی ایمنی آسانسور در همدان صادر شد

همدان - خبرگزاری مهر: معاون فنی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان گفت: در هفت ماه نخست سال جاری در طرح بازرسی آسانسورهای نصب شده، 154 تاییدیه ایمنی و عملکرد آسانسور توسط شرکت های تایید صلاحیت شده این اداره کل صادر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هاشمی اظهار داشت: تمام آسانسورهای نصب شده بر اساس مصوبه شورای استاندارد تحت پوشش استاندارد ملی ایران و دستورالعملهای آن قرار دارد.

وی با بیان اینکه صدور پایان کار ساختمان‌ها منوط به ارائه گواهینامه ایمنی آسانسور از سوی اداره کل استاندارد است، گفت: از ابتدای فروردین سال 82 آسانسورهای برقی مشمول استاندارد اجباری هستند و ساختمان ‌های دارای آسانسور تنها به شرط داشتن گواهی نامه ایمنی آسانسور پایان کار می‌گیرند.

هاشمی تاکید کرد: مالکین و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور باید برای اطمینان از ایمنی آسانسورها با شرکت‌های نصاب در خصوص سرویس و نگهداری مستمر آسانسورهای خود همکاری داشته باشند و در غیر این صورت مسئولیت مستقیم حوادث و سوانح احتمالی بر عهده خود آنان خواهد بود.

در حال حاضر در همدان دو شرکت بازرسی آسانسور وجود دارد

هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر در همدان دو شرکت بازرسی آسانسور وجود دارد، افزود: همچنین تعدادی شرکت سازنده و نصاب آسانسور نیز در همدان وجود دارند که مجاز به فروش، نصب و راه‌اندازی آسانسور در این استان هستند.

وی با اشاره به اینکه پروانه طراحی و مونتاژ شرکت‌های بازرسی آسانسور نیز دارای اعتبار سه ساله هستند، اظهار داشت: بعد از پایان دوره اعتبار، این شرکت‌ها مجدد مورد بررسی قرار گرفته و در صورت وجود صلاحیت گواهینامه آنها تمدید می‌شود.

وی افزود: مالکین ساختمانها باید با شرکت هایی که دارای پروانه طراحی و مونتاژ از وزارت صنایع هستند، عقد قراد نصب آسانسور را انجام دهند.

معاون فنی اداره کل استاندارد استان همدان اضافه کرد: اداره کل استاندارد برای حفظ ایمنی مصرف کنندگان نسبت به بازرسی از آسانسورهای مراکز عمومی شامل بیمارستان‌ها و ادارات اقدام و نتایج را برای بررسی و رفع عیوب به مدیران اعلام کرد.

کد خبر 1752289

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha