۸ آذر ۱۳۹۱، ۱۵:۵۲

اخبار کوتاه/

آغاز عملیات راهداری زمستانی در محورهای مازندران

آغاز عملیات راهداری زمستانی در محورهای مازندران

ساری - خبرگزاری مهر: مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: عملیات راهداری زمستانی در سالجاری زودتر از زمان مورد نظر در محورهای کوهستانی این استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علی اسد اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی استان با تمامی امکانات، آمادگی کامل برای اجرای عملیات راهداری زمستانی در محورهای برفگیر و کوهستانی را دارد.

وی افزود: حفظ ارتباطات و تداوم جریان پیوسته شبکه حمل و نقل و شبکه حمل و نقل جاده ای در تمامی ایام سال از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده که کوچکترین عامل بازدارنده این جریان پیوسته، صدمات جبران ناپذیری را بطور مستقیم و غیر مستقیم وارد خواهد ساخت.

اسد بیان داشت: برنامه ریزی های شبکه راهداری استان به ویژه برنامه ریزی برای حفظ ایمنی و جریان پیوسته ترافیک در زمستان از درجه بالایی از اهمیت و حساسیت برخوردار است.

جلوگیری از ساخت و ساز حاشیه رودخانه ها

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، خواستار جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه های مازندران به منظور جلوگیری از وقوع سیلاب در مناطق مختلف این استان شد.

حسین نیازآذری، از مازندران به عنوان استان در معرض وقوع حوادث غیر مترقبه، بویژه سیلاب یاد کرد و افزود: تخریب منابع طبیعی و جنگل ، نساختن سد و بی توجهی به طرح آبخیزداری هم سبب شده تا ضریب وقوع سیلاب در مازندران افزایش یابد.

وی به خسارت های زیاد ناشی از وقوع سیل و سیلاب در مازندران پس از هر بارندگی شدید اشاره کرد و افزود: دستگاههای اجرایی در داخل و خارج شهرها باید از هرگونه ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه رودخانه ها جلوگیری کنند.

اختصاص 130 میلیارد برای آبرسانی تنکابن

مدیر امور آب و فاضلاب شهری شهرستان های تنکابن و عباس آباد گفت: برای اجرای طرح آبرسانی شهرهای تنکابن و خرم آباد تاکنون بیش از 130 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد.

مجید عبدالهی لاشکی، طرح آبرسانی به این دو منطقه را از طرح های مهر ماندگار معرفی کرد و افزود: اکنون 38 حلقه چاه در این شهرها به بهره برداری رسید و چهار حلقه چاه جدید در حال حفر و تجهیز است.

وی از بازسازی دوباره سه حلقه چاه با آبدهی 50 لیتر در ثانیه در خرم آباد خبر داد و گفت: احداث مخزن پنج هزار متر مکعبی ذخیره آب، ساخت خط انتقال مخزن و چاه به طول هشت هزار متر و تامین خطوط شبکه توزیع اصلی به طول 10 هزار متر در دست اقدام است.

بسیج در جنگ نرم نقش بازدارنده دارد

جانشین فرمانده سپاه کربلا مازندران، نقش بسیج را در مقابله با جنگ نرم دشمنان تعیین کننده دانست و گفت: بسیج در برابر تهدیدات جنگ نرم نقش پیشگیرانه و بازدارنده ایفا می کند.

سرهنگ پاسدار  رحمت الله صادقی با بی بدیل توصیف کردن نقش بسیج در عرصه دفاعی، افزود: بسیج از بدو پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در خنثی سازی ترفندها، توطئه ها و سرکوب دشمنان انقلاب و نظام اسلامی نقش بسزایی داشته است.

وی گفت: دشمنان نظام اسلامی پس از شکست در جنگ سخت امروزه با راه اندازی جنگ نرم، ارزش های انقلاب و باورهای دینی ملت ولایتمدار ایران اسلامی را هدف قرار دادند.

برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس مازندران

همزمان با هشتم آذر روز ملی مقابله با زلزله، مانور زلزله و ایمنی در مدارس مازندران با مشارکت پرشور امدادگران جمعیت هلال احمر استان برگزارشد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران در این مراسم با اشاره به حادثه خیزی مازندران بر ضرورت آموزش های امدادی تاکید کرد و افزود: بررسی ها نشان داد که رعایت اصول ایمنی و فراگیری آموزش های نوین امداد و نجات از مولفه های موثر در کاهش اثرات زلزله و خسارات ناشی از آن است.

وی گفت: زلزله پدیده ای طبیعی، مخرب و غیرقابل پیش بینی بوده اما مطالعات علمی و تجربیات کشورها نشان می دهد که تنها راه کاهش خسارات این پدیده مخرب رعایت اصول ایمنی و نهادینه ساختن آموزش های عمومی است.



 

کد خبر 1753687

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha