۴ دی ۱۳۹۱، ۱۷:۱۳

حاشیه‌های یک رونمایی/

رانندگی معکوس از اردبیل تا مشهد به شرط فارسی حرف نزدن!

رانندگی معکوس از اردبیل تا مشهد به شرط فارسی حرف نزدن!

نورالدین عافی که فارسی را به سختی صحبت می‌کند در ذکر خاطره‌ای از دوست‌اش گفت: حاضر است از اردبیل تا مشهد عقب عقب رانندگی کند اما فارسی حرف نزند!

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از مستند "خاطراتی برای تمام فصول"، آغاز تولید برنامه "نورالدین پسر ایران" و تقدیر از عوامل درام مستند "آخرین روزهای زمستان" با حضور مهدی فرجی مدیر شبکه اول، محسن مؤمنی رئیس حوزه هنری، سردار انصاری قائم مقام بنیاد شهید و تنی چند از فیلمسازان، برنامه‌سازان و مدیران شبکه یک در موزه صلح امروز دوشنبه 4 دی‌ماه برگزار شد. 

این مراسم که با حضور جانبازان مزین شده بود، با حاشیه‌هایی نیز همراه بود.

- نورالدین عافی راوی کتاب "نورالدین پسر ایران" که جانباز جنگ نیز هست از آنجا که اهل آذربایجان شرقی است، فارسی صحبت کردن برایش سخت بود.

او گرچه روان صحبت می‌کرد ولی درباره مشقت فارسی حرف زدن به یک خاطره طنز اشاره کرد: دوستی داشتم که راننده بود و می‌گفت حاضر است از اردبیل تا مشهد عقب عقب رانندگی کند اما فارسی حرف نزند!

- به محض ورود به موزه صلح چشم حاضران به جمال جانبازانی روشن می‌شد که روی صندلی چرخدار حرکت می‌کردند و به عنوان راهنمای موزه در آنجا حضور داشتند.

- پخش قسمت‌هایی از "خاطراتی برای تمام فصول" حس و حال جمع را به کلی تغییر داده و صدای گریه برخی از میان جمع شنیده می‌شد.

- نورالدین عافی جانباز 70 درصدی که کتاب "نورالدین پسر ایران" براساس زندگی و خاطرات وی نوشته شده است و ویژه این مراسم به تهران آمده بود از برخی فیلم‌های دفاع مقدسی انتقاد کرد و گفت: وقتی این فیلم‌ها را می‌بینم که در آن یک بسیجی اسلحه به دست گرفته و 100 عراقی‌ را می‌کشد ناراحت می‌شوم. اصلا به این سادگی نبود و آنها اینقدر ضعیف نبودند.

- در بخشی از این مستند درباره تاولی بر بدن رزمنده‌ای صحبت کردند که 10 لیتر آب در آن بوده است. موضوعی که ذهن همه را مشغول کرده بود و بعد از مراسم هم درباره آن حرف می‌زدند.

- پالیزبان از جانبازان حاضر در مراسم نیز در سخنانی از مظلومیت جانبازان شیمایی و رذالت‌های رژیم بعثی در استفاده از گازهای شیمایی علیه ایران سخن گفت. حضور وی و سخنانش از نقاط مثبت مراسم بود. 

- یکی از جانبازان با پایان مراسم به شوخی به مهدی زمین پرداز که ایفاگر نقش شهید باقری بوده است، گفت زمانی که شبیه شهید باقری شدی همه تو را شناختند. پیش از آن که کسی تو را نمی‌شناختت. زمین‌پرداز هم تأکید کرد به این موضوع می‌بالد.

- هنرمندانی چون سیدرضا میرکریمی، فرهاد توحیدی، عزیزالله حمیدنژاد، محمدرضا شرف الدین، جلیل عرفان منش، محمد درمنش و پژمان لشگری پور برای تماشای مستند خاطراتی برای فصول در مراسم حضور داشتند.

کد خبر 1774655

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha