۹ دی ۱۳۹۱، ۱۱:۰۶

سرلشکر فیروزآبادی:

پیام صلح و دوستی در رزمایش نیروی دریایی/ ارتش مردمی سوریه بر اوضاع مسلط است

پیام صلح و دوستی در رزمایش نیروی دریایی/ ارتش مردمی سوریه بر اوضاع مسلط است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه مردم تاکنون بارها وفاداری خود را به انقلاب اسلامی به اثبات رسانده‌اند، گفت: ملت ایران همواره پای ارزش های دین در راستای مبارزه با استکبار ایستادگی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرلشکر سید حسن فیروزآبادی در حاشیه دومین مجمع عالی پیشکسوتان جهاد و شهادت بسیج در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، بازهم فتنه هایی در پیش روی انقلاب اسلامی خواهد بود، اظهار کرد: با حال و هوای دینی و ولایی که انقلاب اسلامی با آن واکسینه شده است مردم ما با حرکت های خودجوش همواره در دفاع از امام(ره)، ولایت و انقلاب اسلامی آمادگی خود را نشان دادند.

وی افزود: ارزش های مردم ما همواره بر مبنای دفاع از دین، مبارزه با استکبار و حول محور رهبری حلقه زده است و بارها فتنه ها در انقلاب اسلامی با تمسک به این اصول خوابانده شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: مردم ما همواره در اتفاقاتی همچون 22 بهمن 57 و شکستن حکومت نظامی، 19 دی ماه 57 در حمایت از ولی زمان خود و فرمان های امام خمینی(ره) در شکستن حصر آبادان، آزادی مهران و... آمادگی خود را به اثبات رسانده اند.

وی ادامه داد: ملت ایران، ملتی آماده، گوش به زنگ، با بصیرت، موقع شناس و دشمن شناس است.

سرلشکر فیروزآبادی در پاسخ به سوالی درباره سردادن برخی شعارهای خلاف اصول انقلاب اسلامی در فتنه 88 گفت: اینها نیازی به تحلیل و تفسیر ندارند شعار نه غزه نه لبنان که در جریان فتنه در خیابان ها داده شد، یکی از این تلاش ها برای خدشه دار کردن اصول انقلاب اسلامی بود که با پاسخ قاطع ملت خنثی شد.

سرلشکر فیروزآبادی درباره اوضاع سوریه نیز خاطر نشان کرد: سوریه ابتدا آرام بود، بعد از پیروزی انقلاب مصر طراحی هایی برای سوریه و جوامع شبیه آن صورت گرفت و تروریست هایی که از قبل پرورش داده شده بودند، از سرتاسر جهان در آن ساماندهی شدند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: بعد از استقرار تروریست ها در سوریه آنها را به جان مردم انداختند و برای سرنگونی نظام سوریه تلاش های زیادی انجام شد.

وی با اشاره به نقش برخی کشورهای منطقه در حوادث سوریه اظهار کرد: نقش اصلی در سوریه بر عهده آمریکا و اسرائیل است و در این میان از دیگران بیشتر استفاده ابزاری می شود.

سرلشکر فیروزآبادی عنوان کرد: تعداد تروریست ها در سوریه نسبت به مردم، ارتش و ارتش مردمی سوریه زیاد نیست و آنها در مقابل مردم سوریه ضعیف هستند، اما با توجه به اینکه تروریست ها از سوی دشمن به صلاح های پیشرفت و بمب های گوناگون مجهز شده اند، کار برای مبارزه ناعادلانه است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یادآوری کرد: بنده به عنوان یک نظامی اطلاعات دقیقی از اوضاع سوریه دارم در همه جای این کشور ارتش سوریه و ارتش مردمی مسلط هستند، اما وقتی کشورهای همسایه با تروریست‌ها، آمریکا و اسرائیل همکاری می کنند، معلوم است که هر کشوری با مشکل مواجه می شود.

وی در خصوص برگزاری رزمایش نیروی دریایی ارتش نیز خاطر نشان کرد: این رزمایش جزو اقدامات برنامه ای و از پیش تعیین شده نیروی دریایی ارتش است که برای حفظ آمادگی و نمایش اقتدار نیروهای مسلح در جهت صلح و دوستی برگزار می شود.

کد خبر 1778263

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha