۱۶ دی ۱۳۹۱، ۱۷:۱۱

بهبودی:

هماهنگ‌سازی و همسو کردن فعالیت ها هدف تشکیل اتحادیه‌های قرآنی است

هماهنگ‌سازی و همسو کردن فعالیت ها هدف تشکیل اتحادیه‌های قرآنی است

زنجان - خبرگزاری مهر: مدیر‌کل امور استان‌ها و مؤسسات قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم کشور گفت: هدف از تشکیل اتحادیه‌ها قرآنی هماهنگ‌سازی و همسو کردن مؤسسات است به گونه‌ای که در طرح و برنامه‌های قرآنی اعمال سلیقه کمتر باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین بهبودی، ظهر شنبه انتخابات اعضای هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرانی مردم نهاد استان زنجان افزود: هر دو سال یک‌بار اعضای هیئت مدیره و هیات بازرسی تغییر می‌کنند که تعداد اعضای انتخابی در هر استان متفاوت است.

وی ادامه داد: در زنجان پنج نفر به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره، یک نفر علی البدل، یک نفر بازرس اصلی و یک نفر علی البدل انتخاب شده‌اند.

بهبودی  با تاکید بر این‌که از جمله سیاست‌های سازمان این است که در حوزه‌های مختلف کار را به مردم واگذار کند افزود: از سال 83 طرح ساماندهی مشارکت‌های مردمی در حوزه قرآن آغاز شد که در این راستا صدور مجوز برای مؤسسات قرآنی مردمی صادر شده است.

مدیر‌کل امور استان‌ها و مؤسسات قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم کشور افزود: البته این موضوع به معنای اعمال نکردن خلاقیت و نوآوری نیست بلکه از اجرای برنامه‌های غلط جلوگیری می‌کند.

بهبودی گفت: به موازات این مؤسسات به خانه‌های قرآن روستایی و شهری مجوز داده می‌شود تا واگذاری طرح و برنامه‌های قرآنی به مردم با وسعت بیشتری دنبال شود.

وی  در ادامه با اشاره به سطح‌بندی مؤسسات در سطوح یک تا سه ادامه داد: سطح یک در سطح کل کشور، سطح دو در سطح استان و سطح سه در سطح شهرستان، اجازه دایر کردن مؤسسه قرآنی را دارد.

در مجمع عمومی اتحادیه موسسات قرآنی مردمی استان زنجان با حضور نمایندگانی از 12 مؤسسه قرآنی استان برگزار شد و در روح‌الله قاسمی، سعید بازرگان، محمد‌علی حسنی، سید‌حسن موسوی و حمیدرضا احمدی به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره، حسین عبدی عضو علی البدل، نعیمه قره‌خانی بازرس اصلی و حوا حیدری بازرس علی البدل انتخاب شدند. 

کد خبر 1783964

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha