۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۴، ۱۶:۱۶

چهار سال از فرمان هشت ماده اي گذشت، روساي سه قوه چه كردند؟ (9)

كوچك زاده: به دليل رخنه و نفوذ برخي عناصر فاسد در دستگاهها، انتظارات مبارزه با مفاسد اقتصادي محقق نشده است//توصيه به آزادي مديرعامل شركت دخانيات از مصاديق كارشكني در راه مبارزه با مفاسد اقتصادي است

كوچك زاده: به دليل رخنه و نفوذ برخي عناصر فاسد در دستگاهها، انتظارات مبارزه با مفاسد اقتصادي محقق نشده است//توصيه به آزادي مديرعامل شركت دخانيات از مصاديق كارشكني در راه مبارزه با مفاسد اقتصادي است

مهدي كوچك زاده نماينده مردم تهران، برخورد سرد و منفعلانه مسوولين و سران سه قوه با مفاسد اقتصادي را ضربه اي مهلك به ريشه نظام دانست و گفت: اين گونه برخوردها به دشمنان در تضعيف نظام كمك مي كند.

كوچك زاده در گفت وگو با خبرنگار سياسي "مهر"، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري، در ديدار با نمايندگان مجلس گفت: رهبري فرموده اند با دستمال كثيف نمي شود شيشه تميز كرد. امروز هم به دليل رخنه و نفوذ برخي از عناصر فاسد در دستگاه هاي حكومتي، انتظارات مبارزه با مفاسد اقتصادي محقق نشده است.

وي با اشاره به برگزاري جلسات سران سه قوه افزود: هر چند جلساتي توسط سران قوا در اين زمينه برگزار و تصميماتي هم اتخاذ شد ولي در مرحله اجرا دچار ضعف، سستي و ركود شده اند و نتوانسته اند در اين مدت، كارنامه درخشاني ارائه كنند.

نماينده مردم تهران، وجود تبعيض در برخورد با مفاسد اقتصادي را يكي از موانع مبارزه دانست و ادامه داد: در اين مبارزه برخي افراد در صدد برآمدند رقيب خود را از طريق رسانه ها و مراجع قضايي دچار مشكل قانون نمايند و در مقابل اگر كسي را وابسته به منافع خود ببينند، با جوسازي عليه دستگاه هاي مختلف كشور، سعي در تضيف نظام و به دنبال تأمين منافع خود هستند.

وي در ادامه افزود: نمونه واضح  اين موضوع را مي توان در پرونده اخير مديرعامل شركت دخانيات ديد. من بدون اين كه به كسي اتهامي وارد كنم مي گويم، فردي در روال قانوني و دستگاه قضايي مرتكب جرمي شده است، مراجع قضايي به اين پرونده رسيدگي مي كنند، اما در اين ماجرا، از گوشه و كنار پيام هايي مي رسد و نتيجه را هم ديديد.

كوچك زاده اظهار داشت: اين برخوردها همگي مانع مبارزه صحيح و اصولي با مفاسد اقتصادي و در جهت تضعيف نظام است.

نماينده مردم تهران در پاسخ به اين سئوال كه براي جلوگيري از اعمال نفوذ در پرونده هاي قضايي چه بايد كرد؟ گفت: اول بايد نظارت عمومي و فريضه امر به معروف و نهي از منكر را در جامعه احيا كنيم.

وي دومين راهكار را عدم دخالت دستگاه ها در كار يكديگر عنوان كرد و گفت: هر شخصي در هر مرتبه و مقامي كه قرار دارد كار خودش را انجام بدهد و اجازه بدهند تا كارها از مجاري قانوني خود با قوت عبور كند.

كوچك زاده، حضور آگاهانه مردم درنهمين دوره انتخابات را سومين راهكار جلوگيري از مفاسد اقتصادي پيشنهاد كرد و اظهار داشت : مردم به كساني راي بدهند كه به دنبال خدمت به مردم هستند و در كارنامه شان آثارخدمت ديده مي شود، به شعارهاي تبليغاتي گوش ندهند، زيرا بايد بدانند مردم، رييس جمهور را انتخاب مي كنند، رييس جمهور، وزرا و وزرا، استانداران را و آنها كارمندان. يك انتخاب صحيح مي تواند از بروز چنين مفاسدي جلوگيري كند. 

کد خبر 179359

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha