۱۲ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۲۹

40 تا 45 هزار پوند، قیمت شعر 13 سالگی شارلوت برونته

40 تا 45 هزار پوند، قیمت شعر 13 سالگی شارلوت برونته

شعر نادری از شارلوت برونته، نویسنده سرشناس کلاسیک که در 13 سالگی سروده بود، حراج می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، انتظار می‌رود این شعر 16 بیتی بین 40 تا 45 هزار پوند فروش برود.

این شعر که خیلی استثنایی است و در زمانی که نویسنده تنها 13 سال داشت سروده شده، در حراجی بونهام در لندن به فروش می‌رسد.

این قطعه به خط خود شاعر نوشته شده و عنوان آن «در جنگل سبز سرگردان بودم» است. امضای این کتاب نیز با نام برونته و تاریخ آن متعلق به 14 دسامبر 1829 است. این شعر روی یک تکه کاغذ کوچک 3 اینچ در 3 اینچ نوشته شده و بدون ذره‌بین به سادگی قابل خواندن نیست.

به گفته متخصص حراجی آثار نادری از برونته باقی مانده و تاکنون دو دست‌نویس دیگر از او زیر چکش حراج رفته که تاریخ ارایه آنها بیش از 40 سال پیش بود. به گفته این متخصص این احتمالا آخرین قطع شعر موجود از برونته باشد که اکنون برای فروش عرضه می‌شود.

این شعر در میان مجموعه‌ای از 260 دست نوشته و پرتره در این حراجی عرضه می‌شود. این مجموعه حاصل کار 40 سال گردآوری از سوی روی دیویس، شاعر و استاد دانشگاه آکسفورد است. ارزش تمام این مجموعه 800 هزار پوند برآورد شده است. آقای دیویس، متخصص جمع آوری آثار نادر در زمینه شعر است.

خواهران برونته از کودکی در زمینه نوشتن به طبع‌آزمایی پرداختند و برای سرگرم کردن خودشان مجله ادبی درست می‌کردند. به دلیل گران بودن کاغذ این کودکان آثارشان را روی کاغذهای خیلی کوچک می‌نوشتند. آنها پس از درگذشت مادرشان در سال 1821 با عمه و پدرشان زندگی می‌کردند و این نوشته‌ها توسط آنها جمع آوری و نگهداری شدند.

شارلوت برونته برای رمان «جین ایر» شهرتی جهانی دارد. او به سرودن شعر هم می‌پرداخت و حدود 200 قطعه شعر از وی به جای مانده است. او سال 1855 در 38 سالگی درگذشت.

این شعر در تاریخ 10 آوریل حراج می‌شود.

کد خبر 2009493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha