۲۶ اسفند ۱۳۹۱، ۹:۳۲

«پُتک» برگزیده هفتمین جایزه شعر خبرنگاران شد

«پُتک» برگزیده هفتمین جایزه شعر خبرنگاران شد

هفتمین دوره جایزه شعر خبرنگاران مجموعه شعر «پُتک» سروده بکتاش آبتین را به عنوان برگزیده خود معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفتمین جایزه شعر خبرنگاران شب گذشته، جمعه 25 اسفند، با حضور جمعی از شاعران و اصحاب رسانه برگزیدگان خود را معرفی کرد.

بر اساس نظر هیئت داوران این جشنواره و در بخش ویژه این جایزه که به شاعران بدون کتاب اختصاص داشت «ابراهیم عادل نیا» توانست رتبه نخست را به دست بیاورد و هیئت داوران به دلیل نزدیک بودن امتیاز نفرات دیگر حاضر در این بخش، حسن همایون، فریبا شادلو و هادی هزاره را به طور مشترک به عوان نفرات دوم معرفی کرد.

هیئت داوران این جایزه همچنین در بخش مجموعه اشعار منتشر شده نیز با تقدیر از مجموعه «حُفره‌ها» سروده گروس عبدالملکیان، مجموعه شعر «پُتک» سروده بکتاش آبتین را به عنوان برگزیده این دوره از خود معرفی کرد.

همچنین در این مراسم علیرضا بهرامی دبیر این جایزه در سخنانی با اشاره به هدیه نقدی این جایزه گفت: برای پرداخت هدیه ما شرایط خاص خودمان را داشتیم از جمله اینکه باید حتما این هدیه از سوی ناشران و یا نهادهای فرهنگی خصوصی تهیه شود که امسال با وجود اینکه تا چند روز قبل از پرداخت این هدیه منصرف شده بودیم، ولی در نهایت روزنامه شرق پرداخت این هدیه را تقبل کرد.

وی افزود: نشر نگاه هم به ما اعلام کرده که برگزیده بخش شاعران بدون کتاب این دوره از جایزه، روز 20 فروردین می‌تواند با مراجه به دفتر این نشر، قرارداد انتشار نخستین دفتر شعر خود را منعقد کند.

بهرامی همچنین از انتشار دفتر منتخب آثار برگزیدگان این جایزه از چهار دوره قبل تا کنون توسط نشر آرادمان خبر داد.

دبیر هفتمین دوره جایزه شعر خبرنگاران همچنین با اشاره به مجموعه آثار داوری شده در این دوره از این جایزه ادبی گفت: در هیچ دوره‌ای مانند امسال با تراکم دریافت آثار خوب روبرو نبودیم، آثاری در این دوره از داوری کنار رفتند که در دوره‌های قبل حتما می‌توانستند از آثار برتر و برگزیده باشند. از طرف دیگر ما انتظار داشتیم از میان مجموعه غزل‌ها نیز آثاری به بخش پایانی راه پیدا کند ولی در نهایت با نظر هیئت داوران غزل‌های بررسی شده دارای کیفیت حضور در بخش نهایی نبودند.

کد خبر 2019352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha