۲۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۲۵

توسط نمایندگان در صحن علنی مجلس؛

بندهای دیگری از طرح تسریع در بازسازی مناطق آسیب دیده در اثر حوادث غیر مترقبه بررسی شد

بندهای دیگری از طرح تسریع در بازسازی مناطق آسیب دیده در اثر حوادث غیر مترقبه بررسی شد

نمایندگان مجلس امروز نیز دو بند دیگر از طرح تسریع در بازسازی مناطق آسیب دیده در اثر حوادث غیر مترقبه را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز ادامه جزئیات طرح تسریع در بازسازی مناطق آسیب دیده بر اثر حوادث غیر مترقبه را بررسی کردند.

در جلسه گذشته مجلس و در بررسی اجزای ماده واحده این طرح نمایندگان 5 جزء از 10جزء این ماده واحده را بررسی کردند.

همچنین جزء 3 این ماده واحده به دلیل اینکه حذف و اصل آن توسط نمایندگان رای نیاورد بلاتکلیف ماند و در جلسه امروز با پیشنهاد محمد قسیم عثمانی نماینده بوکان عبارت دیگری جایگزین بند 3 شد. این بند به دلیل اینکه مغایر قانون برنامه بود نیاز به دو سوم آرا داشت که پس از پیشنهادات مختلف توسط نمایندگان هیچ کدام از آنها رای نیاورد.

پیشنهاد جایگزین به جای این بند به این شکل آمده که دولت مکلف است معادل مالیات ساخت ابنیه این مناطق را که از پیمانکاران اخذ می شود به عنوان کمک به پیمانکاران طرف قرارداد پرداخت کند.

در نهایت این پیشنهاد جایگزین که مغایرتی نیز با قانون برنامه نداشت و نیاز به دو سوم رای نمایندگان نیز نداشت با 123 رای موافق، 23 رای مخالف و 32 رای ممتنع از 238 رای تصویب شد.

نمایندگان همچنین بند 6 طرح تسریع در بازسازی مناطق آسیب دیده در اثر حوادث غیرمترقبه را نیز بدون هیچ تغییری بررسی و تصویب کردند .

در بند 6 ماده واحده این طرح آمده است بازپرداخت کلیه تسهیلات اعطایی قبل از وقوع حادثه به افراد آسیب دیده ( اعم از تولیدی و غیر تولیدی) در شهرها و روستاها به مدت 2 سال از تاریخ وقوع حادثه استمهال و سود متعلقه برای مدت مذکور توسط دولت تامین می شود.

همچنین استفاده از تسهیلات تخصیصی اعم از مسکونی و غیر مسکونی، شهری و روستایی مشروط به نداشتن بدهی قبلی ، نداشتن چک برگشتی ، تعهد و حداکثر سن نمی باشد. پرداخت تسهیلات بانکی جهت ساخت، باسازی و مقاوم سازی مجدد برای افرادی که در گذشته از تسهیلات بانکی استفاده کرده اند ولی ساختمان مذکور آسیب دیده و یا از بین رفته بلامانع است.

هنوز بندهایی از ماده واحده طرح تسریع در بازسازی مناطق آسیب دیده در اثر حوادث غیر مترقبه باقی مانده که در دستور کار مجلس قرار گرفته و بررسی خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 2028871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha