۲۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۶:۰۵

تنها پنج درصد از معادن آذربایجان غربی مورد استفاده قرار می گیرد

تنها پنج درصد از معادن آذربایجان غربی مورد استفاده قرار می گیرد

ارومیه - خبرگزاری مهر: مدیرکل صنعت و معدن آذربایجان غربی گفت: متاسفانه در حال حاضر تنها پنج درصد از ظرفیت معادن استان مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباداله اکبری ظهر سه شنبه در همایش فرمانداران، بخشداران و معاونین فرمانداران استان با بیان اینکه آذربایجان غربی رتبه سوم کشور را در تنوع معادن دارد، گفت: 407 معدن دارای پروانه در استان وجود دارد که برای 5 هزار و 80 نفر زمینه اشتغال ایجاد کرده است همچنین 430 نفر نیز مسئول فنی این معادن هستند.

اکبری با اشاره به وجود معادن طلا در استان ، افزود: از 300 تن طلای ذخیره کشور 120 تن در آذربایجان غربی است که این ظرفیت قابل توجه است .

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها ازپنج درصد ظرفیت معادن استان استفاده می شود که باید از ظرفیت های پنهان موجود در استان نیز بهره لازم گرفته شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تاکید کرد: از 68 ماده معدنی شناخته شده در کشور 52 ماده معدنی در استان وجود دارد که نشان دهنده ظرفیت ها و پتانسیل بالای استان است.

صادرات خارجی آذربایجان غربی 42 درصد رشد داشته است

اکبری با بیان اینکه در سال گذشته میزان صادرات خارجی استان 42  درصد افزایش داشت افزود: سال گذشته آذربایجان غربی 685 میلیون دلار صادرات از گمرکات استان داشته است که این صادرات بیش از هدف گذاری تعیین شده در سال 91 بود.

وی اضافه کرد: امسال نیز تمامی تلاش ها بر صادرات کالاهای آذربایجان غربی به کشورهای دیگر با همت بیشتر و بیش از هدف گذاری های انجام شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار داشت: امسال طرح های نیمه تمام صنعتی که محرک اقتصادی هستند را شناسایی و با تخصیص اعتبارات ویژه حمایت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته یک میلیون و100 هزار تن سیب در استان ذخیره سازی شده بود که حمایت های بسیار خوبی از کشاورزان و رفع مشکلات آنها در این خصوص صورت گرفت.

وی ادامه داد: صادرات سیب در سال 91، 5/2 برابر سال 90 بود که 88 میلیون دلار را عاید استان کرد.

 

 

کد خبر 2029287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha