۲۱ تیر ۱۳۸۴، ۱۷:۱۲

دكتر خرازي در جمع سفرا و روساي نمايندگيهاي خارجي مقيم تهران :

سياست خارجي ايران تغيير نخواهد كرد//جهان پيام انتخابات سوم تير را درك كند // تنش زدايي سياست رسمي جمهوري اسلامي است

سياست خارجي ايران تغيير نخواهد كرد//جهان پيام انتخابات سوم تير را درك كند // تنش زدايي سياست رسمي جمهوري اسلامي است

وزير امور خارجه در جمع سفرا و روساي نمايندگيهاي خارجي مقيم تهران، انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري را اوج دموكراسي خواند و گفت: آنها كه در خصوص انتخابات ايران تبليغات منفي مي كنند بايد خود را اصلاح كنند و به اراده و خواست ملت ايران احترام بگذارند.

به گزارش خبرگزاري "مهر"، دكتر كمال خرازي انتخابات را نشانگر پويايي عميق جامعه ايران دانست و برگزاري انتخابات با شكوه و با مشاركت مردمي بيش از60 درصد واجدين شرايط در آن را يك موضوع داخلي ايران نام برد و برخورد دوگانه بعضي كشورها با روند دموكراسي در ايران را جفاي به مردم ايران خواند. 

وي اضافه كرد: برخي كشورها كه از آمريكا دنباله روي كردند در واقع به دموكراسي ايران و به حركت بومي دموكراسي خواهي در اين منطقه جفا كرده اند.

دكتر خرازي انتخابات رياست جمهوري را يك رفراندوم توصيف كرد و اظهار داشت: انتخابات رياست جمهوري، رفراندومي بر سر ارزشهاي انقلاب و نظام جمهوري اسلامي ايران و سياستهاي آن بود و اميدواريم جهان معناي اين رفراندوم را درك كند.

وزير امور خارجه كشورمان هجمه تبليغاتي عليه رئيس جمهور منتخب در محافل رسانه اي وغيررسانه اي برخي كشورها را كاملا بي اساس دانست و گفت: حملات شتابزده با انگيزه هاي  ديگري انجام گرفته و جز رسوايي عاملان تبليغات نتيجه ديگري نداشته است.

خرازي سياست خارجي جمهوري  اسلامي ايران را منبعث از برنامه چشم اندازبيست ساله نظام و برنامه چهارم توسعه برشمرد و خاطرنشان كرد : با روي كار امدن دولت جديد تغييري در استراتژي خارجي جمهوري اسلامي ايران ايجاد نخواهد شد.

وي تصريح كرد: تنش زدايي وهمكاري با كشورهاي مختلف جهان، سياست رسمي، قاطع و مسلم جمهوري اسلامي ايران است و در دولت جديد ايران تداوم خواهد يافت. به طور قطع با كشورهايي كه تغيير نظام ايران، خصومت و بدخواهي نسبت به مردم را دنبال مي كنند رابطه نخواهيم داشت واين سياست دائمي ما است .

کد خبر 205672

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha