۴ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۱۷

وحشت واشنگتن از قدرت سایبری ایران

وحشت واشنگتن از قدرت سایبری ایران

دولت آمریکا در حال تحقیق درباره مجموعه ای از حملات سایبری است که علیه زیر ساخت های انرژی این کشور انجام گرفته اند .

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از مقامات مطلع از این تحقیقات به سی.ان.ان گفت : حمله کنندگان در پی سرقت اطلاعات محرمانه تجاری و یا منهدم کردن فناوری های مرتبط با آن به دلایل اقتصادی نبوده اند. به نظر می رسد که این حملات با هدف شناسایی نقاط ضعف موجود در سیستم ها و زیر ساخت های انرژی آمریکا انجام گرفته اند.

این مقام آمریکایی ک خواست نامش فاش نشود در ادامه گفت : هنوز هیچ متهمی در این خصوص شناسایی نشده اما قانونگذاران آمریکایی احتمال می دهند که ایران در پس این حملات باشد.

به نوشته سی.ان.ان، آمریکا در سال گذشته نگرانی زیادی از ایران و امنیت سایبری خود داشت. برای مثال در اکتبر سال گذشته مقامات آمریکایی از انجام حملات سایبری به بانک ها و شرکت های نفتی این کشور در عربستان و قطر خبر داده بودند و احتمال می دادند که این حملات از طریق ایران انجام شده باشد. البته ایران دست داشتن در این حملات را رد کرده است.

سی.ان.ان در ادامه به تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران اشاره کرده و می نویسد: کنگره اخیرا گزارشی را منتشر کرده که در آن به آسیب پذیری برق رسانی و نوزیع سوخت آمریکا در برابر حملات احتمالی ایران و کره شمالی اشاره شده است.

"آدام شیف" از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان امریکا که در کمیته اطلاعات آن حضور دارد به سی.ان.ان گفت : آمریکا با حملات (سایبری) مواجه بوده که در آن گروه های مرتبط با ایران سعی در هدف قرار دادن زیر ساخت های امریکا از طریق حملات سایبری داشته اند.

به گفته شیف "ایرانی های تمایلی به سرقت اطلاعات نظامی و یا اینکه ما چگونه نسخه جدید محصولات "اپل" را تولید می کنیم ندارند. آنها بیشتر علاقه دارند تا اسیب پذیری ما را شناسایی کنند. آسیب پذیری ما در بخش زیر ساخت های اقتصادی و یا دیگر زیر ساخت های حیاتی ما، تا بتوانند در زمان حمله آنها را نابود، فعالیت آنها را متوقف، و دستکاری کرده و یا آنکه منجر به یک تصادف صنعتی شوند.

این مقام آمریکایی در حالی مدعی حملات سایبری ایران به تاسیسات آمریکا شده که روابط واشنگتن با پکن به علت حملات پی در پی سایبری چین، دچار تنش شده و بر اساس گزارش های رسمی چین و روسیه بیشترین حملات سایبری را به تاسیسات آمریکا انجام می دهند.

کد خبر 2062035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha