۴ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۲۵

دایی با پرسپولیس، استقلال با...

گزارش مهر از وضعیت نیمکت لیگ برتری‌ها/ چهار تیم و ده‌ها مربی!

گزارش مهر از وضعیت نیمکت لیگ برتری‌ها/ چهار تیم و ده‌ها مربی!

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: تیم‌های لیگ برتری در شرایطی خود را برای حضور در فصل سیزدهم آماده می‌کنند که وضعیت مربیگری برخی از آنها نامشخص است. این اتفاق در شرایطی رخ داده که وضعیت 18 یا 16 تیمی بودن لیگ برتر فصل آینده هم هنوز به طور قطعی مشخص نشده است. با این حال مربیان زیادی در کمین نشستن روی چهار نیمکت خالی باقیمانده هستند!

به گزارش خبرنگار مهر، با وجود اینکه دو هفته از آغاز فصل نقل و انتقالات لیگ سیزدهم فوتبال گذشته است و بعضی از باشگاه‌ها کار خود را برای جذب بازیکنان جدید آغاز کرده‌اند ولی هنوز چند باشگاه هستند که حتی تکلیف نیمکت مربیگری خود را مشخص نکرده‌اند. فصل نقل و انتقالات تا روز 15 تیرماه ادامه خواهد داشت ولی هنوز تکلیف سرمربیان چهار باشگاه مس کرمان، ملوان، استقلال صنعتی خوزستان و تراکتورسازی تبریز مبهم است.

تیم فوتبال سایپا از معدود باشگاه‌هایی بود که زودتر از سایرین دست به کار شد و حتی اجازه نداد کار به هفته پایانی لیگ دوازدهم برسد! آنها قبل از اتمام لیگ گذشته "فیرات" را به عنوان سرمربی جدید انتخاب و با مجتبی تقوی قطع همکاری کردند.

سپاهان هم از جمله باشگاه‌هایی بود که برای تمدید قرارداد کرانچار زود دست به کار شد و بعد از قهرمانی این تیم در جام حذفی با او پای میز مذاکره نشست. سپاهانی‌ها قبل از آنکه کرانچار برای تعطیلات به کشورش بازگردد، با او به توافق رسیدند و کارشان را برای جذب بازیکنان مورد نظر آغاز کردند.

حکایت انتخاب سرمربی پرسپولیس بعد از دو هفته کش و قوس سرانجام به علی دایی ختم شد. در حالی که یحیی گل‌محمدی پیش از پایان فصل گذشته از سمت خود استعفا داده بود و منصور ابراهیم‌زاده و محمد مایلی‌کهن شانس اول رسیدن به نیمکت پرسپولیس بودند، هفته گذشته علی دایی به یکباره به عنوان سرمربی سرخپوشان انتخاب شد تا این تیم بر خلاف سال‌های گذشته جزو باشگاه‌هایی باشد که سرمربی‌اش را زود می‌شناسد.

به این ترتیب گل‌محمدی خیلی زود به نفت تهران رفت تا این تیم کارش را در فصل نقل و انتقالات آغاز کند. منصور ابراهیم‌زاده هم در حالی که شانس حضور در پرسپولیس را از دست داده بود، با باشگاه تراکتورسازی هم به توافق نرسید. ابراهیم‌زاده در حال حاضر با باشگاه راه آهن به توافق رسیده و اگر مشکل خاصی پیش نیاید فصل آینده در این تیم تهرانی کار خواهد کرد.

در حالی که اکثر تیم‌های لیگ برتری به تدریج وضعیت کادر فنی و سرمربی خود را مشخص می‌کنند ولی هنوز مشخص نیست تیم قهرمان و نایب قهرمان لیگ دوازدهم برای فصل بعد چه برنامه‌ای دارند. تراکتورسازی بعد از رفتن "تونی اولیویرا" با چند مربی از جمله حسین فرکی و منصور ابراهیم‌زاده مذاکره کرد ولی با هیچ کدام از آنها به توافق نرسید. در حال حاضر مجید جلالی و محمد مایلی کهن دو گزینه هدایت تراکتورسازی به حساب می‌آیند.

از سوی دیگر به خاطر وضعیت نامشخص مدیرعامل باشگاه استقلال، وضعیت ادامه همکاری قلعه نویی با این باشگاه مبهم است. با این حال به نظر می‌رسد امیر قلعه نویی به کار خود در استقلال ادامه بدهد. او در بیانیه‌ای که روز جمعه آن را رسانه‌ای کرد، گفته بود "به امید آنکه با نگاه پدرانه و ویژه وزیر محترم ورزش و جوانان، جناب آقای دکتر عباسی تمهیداتی اندیشیده شود که تیم فعلی استقلال « حفظ » و تقویت شود". خیلی‌ها این جمله را به منزله تداوم همکاری قلعه نویی با آبی پوشان دانستند.

ذوب آهن هم که باید در مرحله پلی آف لیگ با برنده دیدار تیم‌های پاس همدان و مس سرچشمه بازی کند، به احتمال زیاد در صورت باقی ماندن در لیگ کارش را با فرهاد کاظمی ادامه می‌دهد.

در زیر جدول تیم‌های لیگ برتری و وضعیت سرمربی آنها را مشاهده می‌کنید:

 

نام تیم وضعیت سرمربی برای لیگ سیزدهم
استقلال تهران  امیر قلعه نویی
تراکتورسازی  نامشخص
سپاهان زلاتکو کرانچار
فولاد خوزستان حسین فرکی
نفت تهران یحیی گل‌محمدی
مس کرمان نامشخص
پرسپولیس علی دایی
راه آهن توافق با منصور ابراهیم‌زاده
سایپا فیرات
صبا توافق با عبدالله ویسی
داماش افشین ناظمی
فجر سپاسی غلامحسین پیروانی
ملوان انزلی نامشخص
ذوب آهن توافق با کاظمی در صورت ماندن در لیگ
گسترش فولاد رسول خطیبی
استقلال صنعتی نامشخص

در حال حاضر محمد مایلی کهن، مجید جلالی، صمد مرفاوی، محمود یاوری، لوکا بوناچیچ، محمد احمدزاده، فرهاد پورغلامی، حمید درخشان، حمید استیلی، پرویز مظلومی، فیروز کریمی، مهدی تارتار و ... از مربیانی هستند که سابقه کار در لیگ برتر را دارند و تاکنون برای فصل آینده با باشگاهی به توافق نرسیده‌اند. قطعا تعدادی از این مربیان در شروع لیگ سیزدهم بدون تیم خواهند ماند.

کد خبر 2062178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha