۴ خرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۴۶

با تصویب نمایندگان؛

شرکت های بیمه‌ای مکلف به اعمال 5 درصد تخفیف درحق بیمه شخص ثالث شدند

شرکت های بیمه‌ای مکلف به اعمال 5 درصد تخفیف درحق بیمه شخص ثالث شدند

با تصویب نمایندگان مجلس شرکت های بیمه ای مکلف به اعمال 5 درصد تخفیف در حق بیمه شخص ثالث مصوب 1392 هستند و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف به نظارت بر اجرای این بند است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی عصر امروز مجلس و در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه 1392 کل کشور بخش های هزینه ای بند 60 گزارش کمیسیون تلفیق مجلس به تصویب رسید.

پیش از این در بخش درآمدی بند 60 نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کرده بودند شرکت‌های بیمه ای مکلفند مبلغ دو هزار میلیارد ریال از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی را طی جدولی که براساس فروش بیمه هر یک از شرکت ها تعیین و به تصویب شورای عالی بیمه می رسد به صورت هفتگی به درآمد عمومی ردیف 160111 جدول شماره پنج این قانون واریز کند.

در جلسه علنی امروز نمایندگان بخش های هزینه ای این بند را نیز به این صورت مصوب کردند؛ وجوه واریزی در اختیار نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار می گیرد تا در امور منجر به کاهش تصادفات هزینه گردد. همچنین شرکت های بیمه ای مکلف به اعمال 5 درصد تخفیف در حق بیمه شخص ثالث مصوب 1392 می باشند. بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف به نظارت بر اجرای این بند است.

 

 

کد خبر 2062695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha