۱۴ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۵۸

اخبار دانشگاه علوم پزشكي شيراز/

افتتاح بخش VIP چشم و گوش بیمارستان شهید دستغیب/ موافقت وزیر بهداشت با راه اندازی دوره دستیاری طب اورژانس

افتتاح بخش VIP چشم و گوش بیمارستان شهید دستغیب/ موافقت وزیر بهداشت با راه اندازی دوره دستیاری طب اورژانس

شيراز - خبرگزاري مهر: افتتاح بخش VIP چشم و گوش و حلق و بینی در بیمارستان شهید دستغیب، موافقت وزیر بهداشت با راه اندازی دوره دستیاری طب اورژانس در شیراز و... از مهمترين اخبار دانشگاه علوم پزشكي شيراز به شمار مي رود.

به گزارش خبرگزاري مهر، مدير مركز آموزشي، درماني شهيد دستغيب گفت: برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی شیراز بخش مستقل VIP چشم و گوش و حلق و بینی راه اندازی می شود .

حمید خدیوی افزود: پیش از این، بیمارانی که تمکن مالی داشته و یا دارای بیمه تکمیلی بودند به بخش خصوصی مراجعه می کردند و اکنون با راه اندازی این بخش در دانشگاه علوم پزشکی شیراز شرایطی فراهم شده که این خدمات در بیمارستان دولتی توسط جراحان برجسته و اعضای هیئت علمی دانشگاه که نظیر آنان در کشور  انگشت شمار هستند  و فقط در بخش دولتی مشغول به کار هستند، انجام گیرد. 

وی گفت: مراحل درمان بیماران در این بخش توسط پزشکان جراح فوق تخصص انجام می گیرد و هدف از راه اندازی این بخش ارایه بهترین خدمات در کمترین زمان به بیماران و افزایش رضایت مندی آنان در دریافت خدمات در بخش دولتی است.

خديوي ادامه داد: امکاناتی در بخش VIP  بیمارستان شهید دستغیب فراهم شده است که آسایش بیماران از نظر امکانات و تسهیلات برای بستری و ترخیص و معطل نشدن آنها صورت گیرد به طوریکه بیماران این بخش  خارج از نوبت پذیرفته و عمل جراحی جهت آنان انجام گیرد و به طور کلی سرویس بهتری به آنها ارایه شود.

خدیوی در زمینه امکانات رفاهی بخش VIP بیمارستان گفت: آسایش بیماران از نظر امکانات رفاهی اتاق بیمار و همراهان وی و نیز منوی غذایی متنوع و ویژه برای بیمار و همراه بیمار نیز در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: حدود 100 میلیون تومان هزینه شده تا بخش VIP بیمارستان شهید دستغیب آماده بهره برداری شود.

موافقت وزیر بهداشت با راه اندازی دوره دستیاری طب اورژانس در شیراز

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای موافقت خود را با راه اندازی دوره دستیاری رشته تخصصی طب اورژانس بیمارستان نمازی، به رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد.

در اين راستا دوره دستیاری رشته تخصصی طب اورژانس بیمارستان نمازی شیراز با ظرفیت پذیرش 12 دستیار، راه اندازی می شود.  

اتمام دوره سوم و چهارم فلوشیپ یادگیری الکترونیکی ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه

مراسم اختتامیه دوره سوم و چهارم فلوشیپ یادگیری الکترونیکی ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سالن رازی مجتمع ولایت برگزار شد.

مدیر آموزش مداوم پزشکی و قطب علمی آموزش الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص بیان کرد: قطب آموزش الکترونیک از سال 87 ، آموزش اعضای هیئت علمی در زمینه یادگیری الکترونیک را به عهده گرفته و در این زمینه کارگاه های متعددی برگزار شده اما از سال 89 کارگاه ها بصورت فلوشیپ های 15 روزه بوده و از سال 90 براي ارتقای اعضای هیئت علمی در زمینه آموزشهای الکترونیکی تصمیم به برگزاری دوره هایی به صورت فلوشیپ گرفته شده است .

دکتر فرخی اظهار داشت: برگزاری این دوره ها بصورت Blended بوده که به مفهوم یادگیریِ ترکیبی از حضور فیزیکی و الکترونیکی است که تاکنون چهار دوره بصورت فلوشیپ یکماهه و متراکم برگزار شده که نزدیک به 200 عضو هیئت علمی در این دوره ها شرکت کرده اند که اکثر آنها عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده اند.

وي تصریح کرد: دوره سوم و چهارم بصورت کشوری بوده که نزدیک به 30 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه های دیگر در این دوره شرکت کرده اند .

همچنین دبیر علمی فلوشیپ و استادیار "قطب آموزش الکترونیک" نیز عنوان كرد: با توجه به نیاز روزافزون و آشنائی به مسائل فناوری اطلاعات (بخصوص در زمینه های آموزش و یادگیری الکترونیکی) پیشبرد اهداف E-Learning در قطب آموزش الکترنیکی دانشگاه ترسیم شده و برنامه ریزی منسجمی صورت گرفته  که ابتدا اعضای هیئت علمی بتوانند در راستاي تولید محتواهای الکترونیکی توانمند شوند و سپس در سطح دانشجویان و دستیاران ؛ بتوان این دوره ها را گسترش داد.

ظریف صنایعی همچنین افزود: یکسری از جلسات بصورت حضوری و برخط بوده که اعضای هیئت علمی سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور و همچنین از سایر کشورها مثلاً سوئد در این دوره ها حضور داشته اند و برخی از محتواها نیز بصورت offline بوده که لوح فشرده در اختیار اساتید قرار می گرفته است.

اجرای طرح پیشگیری از سکته های قلبی عروقی در خرامه

طرح پیشگیری اولیه و ثانویه از سکته های قلبی عروقی و مغزی و بیماری های در ایرانیان میانسال و مسن در روستای معزآباد جابری شهرستان خرامه اجرا مي شود.

مسئول اجرایی طرح نیز در این رابطه گفت: با توجه به شیوع بالای مرگ ناشی از علل قلبی ـ عروقی در ایران ، جلوگیری از بروز بیماری های قلبی ـ عروقی در افراد با ریسک بالا از اولویت های بهداشتی کشور است.

کاظم سراج زاده فرد افزود: از جمله فاکتورهای خطر غیرقابل اصلاح بیماریهای قلبی و عروقی می توان به سن بالا و جنس مذکر اشاره کرد ولی بسیاری از فاکتورهای دیگر تا حد زیادی قابل تصحیح هستند.

وی بیان داشت: کاهش میزان فاکتورهای خطر بیماری های قلبی ـ عروقی همچون فشار بالای خون ، اختلال چربی خون، دیابت ، مصرف دخانیات و تغییر شیوه زندگی تا حد ممکن از کم تحرکی به سمت تحرک بیشتر و ورزش متناسب با توانایی فرد از اهمیت زیادی برخوردار است.

سراج زاده گفت: از جمله راه حلهای پیشنهاد شده براي جلوگیری از این فاکتورهای خطر، استفاده از داروهای کنترل کننده به عنوان پیشگیری اولیه است.

 وی اظهار داشت: در این زمینه پیشنهاد شده که به جای استفاده جداگانه از داروها ، همه آنها در دارویی ترکیبی تحت عنوان polypill  گردآوری شود.

سراج زاده افزود: این دارو با تاثیر مناسبی که برروی کنترل چربی خون ، فشار خون و دیگر عوامل خطرساز دارد می تواند میزان بروز و شیوع این حوادث را در جمعیت کمتر و حداقل تا حدی از بروز زودرس آن در سنین بسیار فعال افراد جامعه جلوگیری كند.

کد خبر 2069653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha