۳۰ خرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۳۳

نوین:

60 درصد از بودجه شهرداری تبریز در حوزه حمل و نقل صرف می‌شود / تبریز نیازمند 2000 دستگاه اتوبوس

60 درصد از بودجه شهرداری تبریز در حوزه حمل و نقل صرف می‌شود / تبریز نیازمند 2000 دستگاه اتوبوس

تبریز – خبرگزاری مهر: شهردار تبریز با بیان اینکه سالانه حدود 60 درصد از بودجه شهرداری در حوزه حمل و نقل صرف می شود، گفت: هم اکنون تبریز حداقل نیازمند دو هزار دستگاه اتوبوس است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نوین بعد از ظهر پنج شنبه در آیین بهره برداری از اتوبوس های جدید خریداری شده شرکت واحد تبریز اظهار داشت:با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها از دو سال قبل، اقبال عمومی مردم برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش یافته وبا وجود بالارفتن هر روزه این استقبال ها، دولت فعلی و همچنین دولت آینده باید به این بخش توجه ویژه ای داشته باشند.

وی ادامه داد: سالانه در شهر تبریز بیش از 60درصد بودجه شهرداری به حوزه حمل و نقل اختصاص می یابد درحالی که همچنان احساس می شود این مقدار برای حمل و نقل این جمعیت بزرگ تبریز کافی نیست و باید بودجه های دولتی در این موضوع به یاری شهرداری بشتابد.

نوین افزود: تمامی همشهریان از بالا بودن هزینه های جابجایی مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل درون شهری و نیز دیگر هزینه های موجود در این بخش ناراضی هستند که برای این موضوع باید از سوی دولت حمایت های مناسبی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ناوگان حمل و نقل تبریز نیازمند دو هزار دستگاه اتوبوس است، گفت: طی چندین سال اخیر  تعداد اتوبوس های موجود و فعال شهر تبریز از 380 دستگاه به یک هزار و 100  دستگاه افزایش یافته است.

شهردار تبریز افزود:بدون حمایت مسوولان دولتی و استانی و نیز تخصیص اعتبارات مورد نیاز ، امکان ارتقای سطح خدمات رسانی به شهروندان در حوزه حمل و نقل عمومی وجود ندارد و طی این سال ها شهرداری و شورای اسلامی شهر بخش عمده ای از بار مشکلات این حوزه را به دوش کشیده اند.

کد خبر 2080931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha