۱۱ مرداد ۱۳۸۴، ۱۲:۲۲

/ تازه هاي شعر /

گزينه اشعار " منوچهر نيستاني" به انتخاب علي بابا چاهي آمد

خبرگزاري مهر - گروه فرهنگ و ادب : كتاب شعر « گزينه اشعار منوچهر نيستاني » ، حاوي سروده هايي از شش دفتر شعر اين شاعر به انتخاب علي باباچاهي منتشر شد .


به گزارش خبر نگار كتاب مهر ، « گزينه اشعار منوچهر نيستاني » ، با گزينش و بررسي " علي باباچاهي " ، در 200صفحه ، شمارگان 1100نسخه و بهاي 1900تومان ، براي اولين بار توسط " انتشارات مرواريد " ، به پيشخوان كتابفروشي ها راه يافت .

" منوچهر نيستاني " ، شاعر معاصر ، در سال 1315 در شهر كرمان متولد ودر سال 1360 در تهران چشم از جهان فرو بست . از وي كتابهاي « جوانه ها » ( 1333) ، « خراب » ( 1337 ) ، « ديروز ، خط فاصله » ( 1350 ) و كتاب  « دو ، با مانع » ، در سال  1369منتشر شده است .

به گزارش مهر ، در « گزينه اشعار نيستاني » ، مقدمه مفصلي در شناخت و زندگي نامه وي به قلم " علي باباچاهي " ، درج شده و پس از آن فصلي نيز در نقد و بررسي اشعار اين شاعر معاصر در حدود 30 صفحه به همراه بيش از 40 قطعه شعر بلند و كوتاه شامل اشعاري به سبك نيماي و چند غزل از شاعر نيز منتشر شده است .

" حسين سرافراز "، روزنامه نگار؛  درمقدمه اين كتاب درباره " نيستاني "، مي نويسد : نيستاني را من در دهه 30  شناختم ، آنوقت ها دانشجوي ادبيات بود . شعرهايش را در مجله " اتحاديه ملل " مي خواندم .

وقتي از " نيستاني " مي پرسند كه از كرمان و كودكي ات حرفي بزن ،  اشاره مي كرد كه :  تلخ بود ، " نيستاني " جوان اين تلخي ها را به شعر تبديل مي كرد و در هجده سالگي اولين مجموعه شعرش با عنوان جوانه را منتشر كرد . اين تلخي اما كم و بيش براي او حركت آفرين است ؛ شاعر جوان كرمان را رها مي كند و به تهران مي آيد تا جريانات شعري را از نزديك تجربه كند و با شاعران معاصر محشور شود .

به گزارش مهر ، " نيستاني " در سال 1357 در پاسخ به اين سئوال " سرافراز " كه : چرا شعر در دهه بعد از چهل از تب و تا افتاد ؟ ،  مي گويد :  شاعران جوان شعر را نمي شناسند . شعر تب و تابي ندارد ، بچه هاي  بعد از ما شعر را آن گونه كه بايد ، نمي شناسند و به هيچ جا راه نبرده اند . بيان شعري و  وزن را نمي شناسند .

کد خبر 213448

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha