۲۶ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۲۵

محبی خبر داد:

15 میلیارد ریال زکات در استان بوشهر طی سال گذشته جمع‌آوری شد

15 میلیارد ریال زکات در استان بوشهر طی سال گذشته جمع‌آوری شد

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: در سال گذشته بیش از 15 ‌میلیارد ریال زکات در استان بوشهر جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرید محبی پیش از ظهر سه‌شنبه در دیدار با آیت‌الله صفایی‌بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار داشت: مردم ایران اسلامی در پرداخت زکات همواره پیشتاز بوده‌اند و در استان بوشهر نیز مردم توجه ویژه‌ای به پرداخت زکات دارند.

وی در ادامه به میزان زکات جمع‌اوری شده در استان بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: طی سال گذشته مبلغی بالغ بر یک‌میلیارد 500میلیون تومان در سطح استان بوشهر جمع آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر به محل استفاده از زکات‌های جمع‌اوری شده اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: 70 درصد آن صرف مسائل عمرانی و 30 درصد آن برای رفع مشکل نیازمندان هزینه شده است.

وی به دیگر محل‌های استفاده زکات اشاره کرد و افزود: جهیزیه، درمان، بهداشت و تحصیل از جمله سرفصل‌هایی بوده است که امداد از قبل 30 درصد زکات و معادل گذاری خود کمیته امداد به نیازمندان کمک کرده است.

محبی عنوان کرد: برنامه‌های زیادی از جمله همایش، کلاس‌های آموزشی و دیدار چهره به چهره با کشاورزان در  راستای فرهنگسازی زکات در استان استان انجام شده است که همین فرهنگسازی موجب توجه افراد به مقوله زکات و افزایش میزان زکات در این استان شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر عنوان کرد: جشن شکرگزاری خرما امروز در شهرستان دشتستان و شهر سعد آباد با حضور مشاور سرپرستي امداد و دبير شوراي مرکزي زکات کشور برگزار خواهد شد.

کد خبر 2137498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha