۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۴۷

سمیعی:

500 برنامه فرهنگی هنری هفته کودک در گلستان اجرا می شود

500 برنامه فرهنگی هنری هفته کودک در گلستان اجرا می شود

گرگان - خبرگزاری مهر: مدیرکانون پرورش فکری کودک و نوجوان گلستان گفت: 500 برنامه فرهنگی و هنری طی هفته کودک در استان برگزار می شود که 50 برنامه به صورت ویژه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین سمیعی ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران استان به مناسبت هفته ملی کودک اظهار داشت: 40 غرفه فرهنگی، ادبی، حقوقی و بهداشتی و هنری در استان از تاریخ 15 تا 21 در راستای مباحث کودک و این ارگان ها برپا می شود.

وی اظهار داشت: همچنین 40 کارگاه آموزشی مرتبط با حقوق کودک، آشنایی با حقوق شهروندی کودک، آشنایی کودک با سیاست های شهرداری در راستای مباحث کودک و غیره توسط ارگان هایی چون شهرداری، نیروی انتظامی، دادگستری و غیره برپا می شود.
 
وی بیان داشت: هفته ملی کودک بیش از 19 سال است توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برپا می شود و امسال عنوان هفته ملی کودک تصویب شد وبه وزارت کشور و استانداری ها ابلاغ شد.
 
سمیعی تصریح کرد: شعار هفته ملی کودک، « زنده باد زندگی، زنده باد کودکی » است و برنامه های ویژه ما در رابطه با روز کودک در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری ویلاشهر برگزار می شود.
 
سمیعی عنوان کرد: تلاش ما این است بتوانیم در این هفته نگاه همه مسئولین استان و متولیان تربیتی و خانواده ها را به بخش کودک معطوف کنیم.
 
وی با بیان این که تلاش داریم در این هفته همسویی و هماهنگی بین دستگاه های مرتبط با کودک را داشته باشیم و موازی کاری هایی که در دستگاه های مرتبط با حقوق کودک وجود دارد را به حداقل برسانیم.
 
مدیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان  با اشاره به این که ظرفیت ها و استعداد های ذاتی کودک برخی مواقع توسط مسئولین و خانواده نادیده گرفته می شود بیان کرد: آگاهی دادن به دستگاه های متولی حقوق کودک و  توجه به غنی سازی فعالیت های زیر بنایی کودک از اهداف برگزاری جشن هفته کودک در استان است.
 
وی تصریح کرد: ایجاد فضاهای شور و هیجان و نشاط و امید در این هفته به طور ویژه در ارتباط با کودکان و رویکرد دادن به خانواده ها که چه تهدید ها و خطراتی کودکان آن ها در جامعه تهدید می کند از دیگر برنامه های هفته ملی کودک است.
کد خبر 2146179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha