این‌که چرا برای 12 میلیون کودک، چند فیلم ساخته می‌شود را از معاون سینمایی بپرسید

این‌که چرا برای 12 میلیون کودک، چند فیلم ساخته می‌شود را از معاون سینمایی بپرسید

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: اگر برای 12 میلیون کودک، فیلمی ساخته نمی‌شود، ارتباطی به کانون ندارد. جواب این سوال را باید از اقای محمد ایوبی، معاون سینمایی وزارت ارشاد پرسید. اما قرار است کانون با معاونت سینمایی تفاهم‌نامه‌ای امضا کند تا فیلم‌ها در 700 سالن کودک و نوجوان ما اکران شود و به نمایش درآید.

سیدصادق رضایی، مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در حاشیه نشست خبری هفته کودک که امروز هشتم مهرماه در مرکز آفرینش‌های ادبی کانون برگزار شد به پرسش‌های خبرنگاران در ارتباط با فعالیت‌های مختلف کانون پاسخ گفت.

او در پاسخ به این‌که چرا جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان در ساری برگزار می‌شود گفت: سیاست ما این است که برنامه‌های ملی، فقط در تهران برگزار نشود. مدیر کل کانون در استان مازندران، رسانه‌ای است و فضای مطبوعات را می‌شناسد و اصلا چه اشکالی دارد که ما این فرصت را به صورت برابر در اختیار استان‌ها قرار دهیم؟

رضایی در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی براین‌که زمانی کانون، تولید کننده و نمایش‌دهنده فیلم‌ها و نمایش‌های کودک و نوجوان بود اما امروز حتی با بنیاد فارابی و معاونت سینمایی تعاملی ندارد تا فیلم‌های اندکی که ساخته می‌شود را به نمایش بگذارد گفت: اگر برای 12 میلیون کودک، فیلمی ساخته نمی‌شود یا مجموعه کارهایی که برای این گروه سنی، تولید و نمایش داده می‌شود بسیار اندک است، ارتباطی به کانون ندارد. جواب این سوال را باید از اقای محمد ایوبی، معاون سینمایی وزارت ارشاد پرسید. اما قرار است کانون با معاونت سینمایی تفاهم‌نامه‌ای امضا کند تا فیلم‌ها در 700 سالن کودک و نوجوان ما اکران شود و به نمایش درآید.

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، همچنین به طرح رمان نوجوان کانون اشاره و بیان کرد: طرح رمان نوجوان با هدف حمایت از تالیف شکل گرفت و برعهده ناشران دولتی است که 80 درصد کارهایی که منتشر می‌کنند تالیف باشد نه ترجمه. ضمن این‌که بهتر است این آثار تالیفی، تجدید چاپ نباشند؛ تجدید چاپ، تولید و انتشار اثر تازه نیست.

به گفته رضایی، طرح رمان نوجوان به یک آسیب‌شناسی و نقد جدی احتیاج دارد. در این‌‍که کانون پرورش فکری با این طرح خود،  از تالیف حمایت کرده ، شکی وجود ندارد اما لازم است منتقدان به نقد این مجموعه و نقاط ضعف و قوت آن بپردازند تا کاستی‌ها را برطرف کنیم. اما واقعیت ماجرا این است که نویسنده‌ای از پیامک و ایمیل و موبایل می‌نویسد از کودکی و نوجوانی خود فاصله گرفته و به نوجوان امروز نزدیک شده است.

او در پاسخ به خبرنگار اعتماد مبنی بر این‌که کانون باید 70 درصد هزینه‌های خود را تامین کند در صورتی‌که نقش کانون پرورش فکری، حاکمیتی است گفت: کانون، حالت شرکتی داشته و این شرکتی بودن، به نفع ماست. ما برای مخاطبان خود شرکت نیبستیم تنها کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستیم اما برای دولتی‌ها شرکت هستیم و دلمان می‌خواهد مستقل باشیم. وگرنه در این سه، چهار سال اخیر بسیاری از موسسه‌ها از فعالیت خود بازماندند اما خوشبختانه کانون توانست برنامه‌های خود را برگزار کند.

رضایی، سود کانون پرورش فکری را در عملکرد ان دانست و افزود: ما دنبال سود و زیان نیستیم؛ سود ما در عملکرد ماست و دنبال این نیستیم که اعتبار 25 درصدی  ما را به موقع می‌دهند یا نه... بگذریم از این‌که به خاطر نگاه ویژه‌ای که مسئولان به کانون داشته‌اند اعتبار ما نه 25 که 45 درصد بوده است.

کد خبر 2146216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha