۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۰۶

برگزاری مراسم عمامه گذاری در دانشگاه امام صادق (ع)

برگزاری مراسم عمامه گذاری در دانشگاه امام صادق (ع)

جشن عيد غدير و آيين عمامه‌گذاري جمعي از دانشجويان دانشگاه امام صادق‌عليه‌السلام در آستانه عيد سعيد غدير خم در مسجد دانشگاه امام صادق‌عليه‌السلام برگزار شد و 12 نفر از دانشجويان به دست آيت الله مهدوي كني عمامه‌گذاري كردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در اين مراسم حضرت آيت الله مهدوي كني با تبريك فرارسيدن عيد غدير؛ غدير را روز اكمال دين و اتمام نعمت برشمرده و خاطر نشان کرد: مراد از كلمه اليوم در آيه شريفه روز غدير است. روزي كه اسلام به عنوان دين الهي كامل شد و آخرين و مهمترين نعمت الهي يعني نعمت ولايت بر مسلمانان عرضه گشت.

وی ادامه داد: برخي كه روز غدير را روزي كم اهميت جلوه مي دهند و معتقدند پيامبر اكرم صلي‌الله‌عليه‌و‌آله در جمع محدودي از مسلمانان محبت به امير المومنين‌عليه‌السلام را اعلام كردند؛ با آياتي كه به طور قطع در ايام غدير و اعلان ولايت صورت گرفته چه خواهند كرد؟ آيا صرف اعلام دوستي و محبت علي بن ابيطالب‌عليه‌السلام باعث مي شود تا خداي متعال خطاب به پيامبر بگويد: «يا ايها الرسول بلّغ ما انزل اليك من ربك و ان لم تفعل فما بلّغت رسالته» يا آيه نازل نمايد: «اليوم يئس الذين كفروا من دينكم...»؟

حضرت آيت الله مهدوي كني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به كتاب اسرار علوم آل محمد (اثر سليم بن قيس) افزود: براي برخي از مسلمانان عجيب است كه چرا خيلي از صحابه، پس از پيامبر‌صلي‌الله‌عليه‌وآله سخن پيامبر را زير پا نهاده و به آن پشت كردند.

رئيس مجلس خبرگان رهبري راه و رسم خود را دنباله‌روي از خط امام و رهبري دانسته و از رفتارهاي منافقانه كه هر لحظه به سويي كشيده مي شود انتقاد كرد. وی انقلاب را متعلّق به امام دانست و رهبري را نايب امام و دنباله‌رو امام برشمرد.

آيت الله مهدوي كني روحانيت را سربازي امام زمان عجل‌الله‌تعالي‌فرجه و لباس پيامبر را مايه فخر و مباهات دانسته و افزود: «اميرالمومنين‌عليه‌السلام مي‌فرمايند كه العلماء باقون ما بقي الدهر. البته كسي كه اين لباس را مي پوشد بايد ادب اين لباس را رعايت كند و حريم سربازي را نگه دارد».

حجت‌الاسلام و المسلمين ميرلوحي مدير كل روابط عمومي و بين‌المللي دانشگاه با تاكيد بر سنت عمامه‌گذاري در ايام عيد الله الاكبر، اين مجلس را از ثمرات انقلاب اسلامي و تاسيس دانشگاه امام صادق‌عليه‌السلام برشمرد.

وي با بيان اين نكته كه انسانها يا مبلّغ غدير هستند يا نيستند؛ پيامبر اعظم‌صلي‌الله‌عليه‌و‌آله و حضرات معصومين‌عليهم‌السلام را اولين مبلّغان غدير برشمرد و سنت عمامه‌گذاري را مصداق تعظيم شعائر الهي و يكي از نشانه‌هاي احياي امر اهل‌البيت‌عليهم‌السلام دانست.

حجت الاسلام ميرلوحي بستن عقد اخوّت و عمامه مشكي بر سر نهادن را –همانطور كه رسول خدا صلي‌الله‌عليه‌وآله پس از ابلاغ ولايت اميرالمؤمنين علي‌عليه‌السلام به دست مباركشان عمامه‌ي "سحاب" را به سر حضرت اميرعليه‌السلام گذاردند- از ديگر سنتهاي عيد غدير ذكر كرد و با بيان خاطره‌اي از عمامه مشكي گذاشتن برخي از بزرگان اهل سنت در اين روز و به عنوان سنت رسول خدا صلي‌الله‌عليه‌وآله، خواستار احياي اين امور شد.


 

کد خبر 2162438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha