۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۴:۳۸

محمدی نیا:

پدافند غیرعامل راهکار مقابله با جنگ های سایبری و میکروبی است

پدافند غیرعامل راهکار مقابله با جنگ های سایبری و میکروبی است

قزوین- خبرگزاری مهر: مشاور عالی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در آینده شاید دیگر شاهد جنگ نظامی نباشیم زیرا روشهای تهاجم متنوع و نوین شده و با نبردهای سایبری و میکروبی روبرو خواهیم شد که باید با جدی گرفتن پدافند غیرعامل آمادگی لازم در همه زمینه ها را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا محمدی نیا ظهر دوشنبه در همایش تهدید شناسی از منظر پدافند غیرعامل که با حضور کارشناسان و نمایندگان دستگاههای اجرایی، فرمانداران، شهرداران و مسئولان استانی در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: در شرایط کنونی که تهدید دشمنان علیه نظام اسلامی مستمر و پایان ناپذیر است باید آمادگی مقابله با همه گونه تهدیدات را داشته باشیم.

وی افزود: مصون سازی کشور از تهدیدات دشمن، ایمن سازی منابع و زیرساخت های ضروری کشور، حفاظت از منابع و پایدارسازی تولید همگام با تهاجم دشمنان، کاهش آسیب پذیری منابع و بازدارندگی تهدیدات از مهمترین اهداف پدافند غیر عامل است.

مشاور عالی سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی که محور حملات نظامی بود انواع دفاع را تجربه کردیم اما بسیاری از کارخانه ها تعطیل و از دایره تولید خارج شدند که در تداوم جنگ با مشکلات مالی مواجه شدیم اما امروز با تجربه گذشته لازم است برای هر نوع تهدید و حمله آمادگی مقابله داشته باشیم تا آسیب ها کاهش یابد.

پایدارسازی تولید جدی گرفته شود

محمدی نیا بیان کرد: باید انواع تولیدات کشور پایدارسازی شود تا در شرایط تهدید و جنگ تولید و توزیه و صادرات نفت، گاز و کالاها متوقف نشود.

این استاد دانشگاه یادآورشد: در شرایطی که بسیاری از کارخانه های کشور با سوخت گاز فعالیت می کند باید تدبیر کنیم تا اگر در زمان تهدید این سوخت قطع شد چه باید کرد تا تولید و صادرات متوقف نشود و با مطالعه جنگ های کنونی در سوریه، لبنان، فلسطین، عراق و افغانستان با راههای مقابله با آنها آشنا شویم.

جنگ های آینده سایبری و میکروبی است

وی یادآورشد: در اینده شاید دیگر شاهد جنگ نظامی نباشیم زیرا روشهای تهاجم متنوع و نوین شده و با نبردهای سایبری و میکروبی و ویروسی روبرو خواهیم شد که باید آمادگی لازم در همه زمینه ها را داشته دباشیم.

محمدی نیا گفت: شرایط پایداری تولید در همه شرایط باید حفظ شود و آماده پیشگیری و تک سایبری باشیم و به عقب نشینی فکر نکنیم و اگر امروز هم در ظاهر در آرامش هستیم حفظ آمادگی ضروری است تا غافلگیر نشویم تا بیشتر هزینه کنیم.

بسیج بهترین مدل پدافند غیرعامل در کشور است

این مسئول با اشاره به وقایع مختلف از جمله فتنه 88 اظهارداشت: جایگاه بسیج در کشور مدل خوبی در پدافند غیرعامل محسوب می شود که در مواقع ضروری توانسته با مقابله تاثیرگذار موانع بسیاری را از مسیر بردارد و امروز نیز در برابر همه نوع تهدیدات دشمنان کارساز و تعیین کنده است.

وی گفت: اقتصاد، سیاست، دفاع و فرهنگ کشور باید مقاومتی باشد تا در برابر آسیب ها و تهدیدات بتوان مقاومت کرد و هزینه های کشور را کاهش داد.

محمدی نیا گفت: متاسفانه هنوز برخی از افراد خصومت آمریکایی را باور ندارند اما حتی در شرایط خوش بینانه هم عقل حکم می کند تا آمادگی خود در همه زمینه ها را برای مقابله با دشمن حفظ کنیم و بدانیم اگر این آمادگی در عرصه نظامی 10 درصد است در سایر حوزه ها 90 درصد خواهد بود که با تدبیر می توانیم هزینه دشمن را افزایش دهیم.

حوزه تهدیدات دشمنان وسیع و همه جانبه است

مشاورعالی سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهارداشت: حوزه های تهدید دشمنان در زیرساختهای اساسی کشور از جمله سیاسی امنیتی، اقتصادی، بازرگانی و خارجی، اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی، اخلاقی، نظامی، دفاعی، علمی، فن آوری و زیست محیطی و سلامت است که در حوزه سلامت موضوع بسیار جدی تر دنبال می شود که با تهاجم بیولوژیک و ویروسی ملتها را از پا در می آورند.

تقویت زیرساختهای آسیب پذیر کشور

این استاد دانشگاه یادآورشد: مراکز علمی و تولیدی، توزیعی و انبارهای انرژی و سوخت، مراکز مواصلاتی، ارتباطات و فضای مجازی، مراکز بهداشت و درمان، تهدیدات بیولوژیک و سایبری، مراکز تحقیقات کشاورزی، تغذیه، محیط زیست، منابع انسانی و جمعیتی، راه، مسکن، شهرسازی از زیرساختهای آسیب پذیر است که در پدافند غیرعامل باید برای مقاوم سازی و جلوگیری از آسیب رسیدن به آنها اقدام کرد.

تهدید هارب را جدی بگیریم

محمدی نیا از تهدید هارب هم به عنوان دیگر ابزارهای آسیب رساندن به کشورها یاد کرد و اظهارداشت: تهدید با امواج رادیویی از دیگر راههایی است که دشمنان برای رسیدن به اهداف تهاجمی خود مورد استفاده قرار می دهند که باید در این عرصه نیز خود را آماده مقابله کنیم.

کد خبر 2164241

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha