۲۵ مرداد ۱۳۸۴، ۱۳:۱۳

زادسر نماينده جيرفت و عنبرآباد در جمع خبرنگاران:

بايد به انتخاب رئيس جمهور اعتماد كنيم تا ديگر عذر و بهانه اي نباشد

بايد به انتخاب رئيس جمهور اعتماد كنيم تا ديگر عذر و بهانه اي نباشد

علي زادسر نماينده جيرفت و عنبرآباد با اشاره به معرفي وزراي پيشنهادي دكتر احمدي نژاد به مجلس گفت: راي اعتماد بالا به كل كابينه اتمام حجت با رئيس جمهور است و راه را بر بهانه جويي دولتمردان وي در آينده خواهد بست.

به گزارش خبرنگار پارلماني "مهر"، زادسر با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجلس براي اينكه حسن نيت خود در همكاري و تعامل با رئيس جمهور و احترام به راي مردم را ثابت كند، بايد با راي بالا اعضاي كابينه را تائيد كند.

به اعتقاد زادسر، مجلس حتي بايد اولين بودجه اي كه دولت جديد تقديم مجلس مي كند را بدون دخل و تصرف آنچناني تائيد كند و اين يعني اقدام به راي مردم و اعتماد به رئيس جمهور منتخب مردم.

وي افزود: من پس از دوم خرداد نماينده مجلس پنجم بودم و همان روزها بر اين عقيده بودم كه  بايد به انتخاب رئيس جمهور اعتماد كنيم تا ديگر عذر و بهانه اي نباشد.

نماينده جيرفت گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون مديريت كشور تحت تاثير انتخابات قرار داشت و به دليل ناآشنايي و عدم تسلط وزرايي كه قريب به اتفاق آنها كار اجرايي نكرده اند، شش ماه آينده نيز تحت تاثير تشكيل دولت جديد قرار خواهد داشت و لذا بهتر است مجلس با راي اعتماد به كل كابينه به اين فضا خاتمه دهد زيرا اگر برخي وزرا نتوانند راي اعتماد لازم را كسب كنند باز اين نقصان مديريت چند ماه بيشتر ادامه خواهد يافت و كشور بيشتر متضرر مي شود.

عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس خاطرنشان كرد: يكي از آثار مثبت راي اعتماد به كل  كابينه آن است كه دولت در آينده مدعي نمي شود كه مجلس كارشكني كرد و تعامل نداشت و يا با رئيس جمهور منتخب ملت همراهي نكرد و در صورت راي اعتماد مجلس مي تواند در آينده بهتر نقش نظارتي خود را با جديت و بدون رودربايستي دنبال كند.

زادسر در عين حال گفت: بدون ترديد بسياري از وزراي معرفي شده ناشناخته و جوان هستند به گونه اي كه بنده به عنوان نماينده سه دوره مجلس شوراي اسلامي و بسياري از نمايندگان باسابقه مجلس، آنها را نمي شناسيم و به تعبير دكتر احمدي نژاد شگفت زده شده ايم و منتظريم دلايل رئيس جمهور در انتخاب آنها را بشنويم.

وي تصريح كرد: البته نمايندگان مجلس در راي اعتماد يا عدم اعتماد صاحب حق اند.

زادسر در نظر گرفتن منافع حزبي و جناحي در راي اعتماد به وزيران كابينه را نكوهش كرد و گفت: نمايندگان در راي اعتماد به كابينه فقط مصالح كشور و مردم را در نظر بگيرند.

وي با اشاره به حمايت خود از هاشمي رفسنجاني در انتخابات رياست جمهوري خاطرنشان كرد: اكنون احمدي نژاد رئيس جمهور همه ملت ايران است و هيچ كس نبايد احمدي نژاد را به نفع گروه يا حزب خود مصادره كند و وي نيز نبايد بين شهروندان، احزاب و دستجات سياسي تفكيك قائل شود.

اين نماينده مجلس با بيان اينكه احمدي نژاد وامدار هيچ گروه، دسته يا حزبي نيست گفت: همه نامزدها و مقامات عاليرتبه كشور از جمله آقاي هاشمي رفسنجاني بر لزوم همياري و همكاري با دكتر احمدي نژاد تاكيد دارند و آنان كه دم از مردم سالاري و راي مردم مي زدند اكنون نيز بر اساس قواعد دموكراسي به راي و انتخاب مردم احترام بگذارند.

زادسر با اشاره به مطرح كردن كابينه 70 ميليوني از سوي احمدي نژاد افزود: كابينه هفتاد ميليوني به اين معنا نيست كه از هر گروه، طايفه و حزب يك نفر در كابينه باشد زيرا كابينه 21 وزير بيشتر ندارد و قطعا بايد همگرا و همراه رئيس دولت باشند و اولين و كمترين حق رئيس جمهور آن است كه به همكاران خود  اعتماد كامل داشته باشد.

اين نماينده اصولگراي مجلس از امضاي ميثاق نامه بين رئيس جمهور و وزيران دولت انتقاد كرد و گفت: حل مشكلات و مطالبات مردم آرزوي همه ماست و اين گونه امضا گرفتن از موضع رئيس جمهور پديده اي جديد و غير ضروري است و نبايد به گونه اي تداعي شود كه دولت هاي گذشته را مورد تخطئه قرار دهد.

کد خبر 218901

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha