۱۸ آذر ۱۳۹۲، ۸:۳۳

دیزی و دردسرهای جشن سال نو

دیزی و دردسرهای جشن سال نو

جشن سال نو از راه رسیده و قرار است دیزی هم در یک نمایش راست راستکی، در مدرسه بازی کند. باید نقشش را حفظ کند و لباس مخصوص بپوشد. عیبش این است که نقش‌های خاص را به بچه‌هایی می‌دهند که اصلاً خاص نیستند!

به گزارش خبرنگار مهر، دِیزی، دختر بچه شیطانی است که اتفاقات زندگی خود را به زبانی شیرین و جذاب بازگو می‌کند. کیس گری، نویسنده مجموعه داستان‌های دیزی از زبان طنز برای روایت ماجراها بهره برده است. «دیزی و دردسرهای جشن سال نو» یکی از مجموعه داستان‌های کیس گری است.

جشن سال نو از راه رسیده و قرار است دیزی هم در یک نمایش راست راستکی، در مدرسه بازی کند. باید نقشش را حفظ کند و لباس مخصوص بپوشد. عیبش این است که نقش‌های خاص را به بچه‌هایی می‌دهند که اصلا خاص نیستند و دیزی خاص است!

کیس ‌گری، نویسنده مجموعه طنزآمیز دیزی، متولد سال 1960 در انگلستان نخستین کتابش با نام «نخود فرنگی‌ها را بخور» ‌که قهرمان اصلی آن دختری به نام «دیزی» بود در سال 1997 منتشر کرد. ‌گری یک سال پس از انتشار «نخود فرنگی‌ها را بخور» ‌در ردیف ده‌ نویسنده‌ بر‌تر کودک و نوجوان شناخته شد و پس از آن بود که تصمیم گرفت تا «دیزی» را به عنوان شخصیت یک مجموعه به بچه‌ها معرفی کند و به این ترتیب به تدریج مجموعه‌ دیزی تکمیل شد.

او تا کنون نزدیک به 16 عنوان از مجموعه «دیزی» را نوشته و با تصویرگری «گری پارسونز» و «نیک شارات» منتشر کرده است. مژگان کلهر، پیش از این چهار داستان از مجموعه داستان‌های دیزی را ترجمه و منتشر کرده بود.

«دیزی و دردسرهای جشن سال نو»، پنجمین شماره از مجموعه داستان‌های دیزی نوشته کیس گری با ترجمه مژگان کلهر است که از سوی نشر پیدایش در 2000 نسخه و به قیمت 9500 تومان منتشر شده است.

کد خبر 2191179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha