۲۵ آذر ۱۳۹۲، ۹:۱۸

گلابیان:

وجود 6 ذخیره گاه جنگلی در استان سمنان/ سرانه 5600 متر مربعی جنگل برای هر نفر

وجود 6 ذخیره گاه جنگلی در استان سمنان/ سرانه 5600 متر مربعی جنگل برای هر نفر

سمنان - خبرگزاری مهر: رئیس اداره جنگلکاری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از وجود شش ذخیره گاه جنگلی به مساحت یک هزار و 133 هکتار در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد گلابیان شامگاه یکشنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران در محل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با یادآوری اینکه کل مساحت جنگل های استان 352 هزار هکتار است اظهار داشت: بالغ بر 58 هزار هکتار آن را جنگل های خزری و مابقی را جنگل های ایران تورانی تشکیل داده است.

وی با اشاره به اقدامات سازمان جنگلها به منظور حفاظت بيشتر و جلوگيري از انقراض گونه‌هاي با ارزش جنگلي در مناطق حساس و آسيب پذير استان، گفت: احداث ذخيره گاه هاي جنگلي و ممنوعیت هر گونه بهره‌برداري از محصولات جنگلي و ورود دام در این ذخیره گاه ها در این راستا است.

سرانه پنج هزار و 600 مترمربعی جنگل برای هر نفر در استان سمنان

رئیس اداره جنگلکاری و جنگلداری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، سرانه جنگل برای هر نفر در استان سمنان را پنج هزار و 600 مترمربع عنوان کرد و گفت: جنگلهای خزری مهمترین جنگلهای این استان هستند که عمدتا در شهرستانهای مهدیشهر، دامغان، شاهرود و میامی قرار دارند.

گلابیان، جنگل ابر شاهرود را از جنگل های منحصر به فرد کشور دانست و اظهار کرد: این جنگل از جمله جنگل های خزری است که موقعیت خاص و ارتفاع آن باعث شده که ابرهای مناطق شمالی در دامنه این جنگل گرد آمده و ما در آن با اقیانوسی از ابر، مواجه شویم.

وی ادامه داد: این جنگل بواسطه شرایط ویژه و زیبایی های چشم نواز و نزدیگی به جاده از جاذبه های گردشگری کشور است که سالانه شمار زیادی از علاقمندان به طبیعت را به سوی خود می کشاند.

قرار است که تنها جاده پیشین جنگل ابر تعریض شود

رئیس اداره جنگلکاری و جنگلداری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، با اشاره به طرح احداث جاده در این جنگل، تصریح کرد: در آن طرح قرار بود که جاده نه در خود جنگل ابر که تا پیش از جنگل و تا روستای ابر احداث شود و اجرای این طرح را به استان گلستان واگذار کرده بود.

وی با اشاره به بازدید سالانه شمار زیادی از دوستداران طبیعت از این جنگل، اضافه کرد: قرار است که تنها جاده پیشین تعریض شود تا کمترین صدمات زیست محیطی به این جنگل زیبا وارد شود.

کد خبر 2196405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha