۴ شهریور ۱۳۸۴، ۱۶:۴۰

حجت الاسلام نيشابوري امام جمعه ساوجبلاغ :

فناوري هسته اي را هرگز معاوضه نمي كنيم// ايران هرجا كه حق ملت مطرح بوده كوتاه نيامده و نخواهد آمد

امام جمعه ساوجبلاغ گفت : علي رغم تبليغات گسترده غرب مبني بر مبهم بودن برنامه هاي هسته اي ايران، فعاليت هاي هسته اي ايران كاملا شفاف است.

به گزارش خبرنگار "مهر" از كرج، حجت الاسلام غلامرضا نيشابوري در خطبه هاي نماز جمعه شهرستان ساوجبلاغ افزود : ايران به شدت مخالف دستيابي كشورها به سلاح هسته اي است و هر گونه تلاش دولتها براي دستيابي به اين سلاح ها را به شدت محكوم مي كند ؛ اما با فناوري هسته اي صلح آميز موافق است و در راه دستيابي به آن از هيچ تلاشي فروگذار نخواهد كرد.

نيشابوري با اشاره به توانمنديهاي جوانان ايراني خاطرنشان كرد : فناوري هسته اي دستاورد ارزشمند فرزندان ايران است و نمي توان آن را با هيچ چيز معاوضه كرد .

وي تصريح كرد : سران آمريكا بدانند ملت ايران براي به روز شدن با توجه به تغييراتي كه در توليد و مصرف انرژي ايجاد شده است ، مسير خود به سمت فناوري هسته اي صلح آميز و دستيابي به دانش هاي جديد را طي مي كند و كسي نمي تواند ملت شريف ايران را از رشد و بالندگي علمي برحذر دارد .

امام جمعه ساوجبلاغ ادامه داد : ايران در زمينه دستيابي به دانش هسته اي زحمات فراواني بدون كمك گرفتن از خارجي هاي متحمل شده به همين دليل به سادگي آن را از دست نمي دهد.

وي ياد آور شد : جمهوري اسلامي ايران حكومتي ديني و الهي است و به دنبال ترقي جامعه انساني و اسلامي خود با اقتدار جلوي بيگانگان مي ايستد.

خطيب جمعه ساوجبلاغ تلاش ايران براي ارائه و معرفي انرژي صلح آميز هسته اي به جهانيان را قابل تقدير دانست و گفت : ملت ايران براي دفاع از حق خود آماده هستند و احدي نمي تواند بر اين ملت فشار وارد كند.

وي اظهار داشت : تلاش ايران براي دستيابي به دانش هسته اي صلح آميز به نفع دنياست و منجر به تحول اين دانش در جهان خواهد شد .

نيشابوري خطاب به سران آمريكا و اروپا گفت : سردمداران آمريكا و اروپا بعد از سالها دشمني بايد اراده ملت ايران را شناخته باشند و بدانند كه ايران هرجا كه حق ملت مطرح بوده كوتاه نيامده و نخواهد آمد.

امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ در ادامه با اشاره به هفته دولت افزود : اين هفته زمان بررسي كارنامه مديران دولت است و اميد است عملكرد مسئولان شهرستان ساوجبلاغ مثبت باشد .

نيشابوري اظهارداشت : اگر مسئولان شهداي گرانقدري چون رجايي و باهنر را الگوي خود قرار دهند مي توانند بسياري از شبهات كار خود را از بين ببرند.

شهرستان 230 هزار نفري ساوجبلاغ در 75 كيلومتري غرب استان تهران واقع شده است.

کد خبر 222614

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha