۹ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۳۲

کارگردان محبوب استفن کینگ رمانش را می سازد

کارگردان محبوب استفن کینگ رمانش را می سازد

جاش بون در حال انجام مراحل اولیه مذاکرات برای کارگردانی فیلم «ایستگاه»، اقتباسی از رمان حماسی استفن کینگ است که توسط کمپانی های برادران وارنر و سی بی اس فیلمز ساخته می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، این دو کمپانی قبل از این اسکات کوپر را برای کارگردانی و نویسندگی این فیلم انتخاب کرده بودند، با این حال او در ماه نوامبر بر سر مشکلاتی از پروژه کناره گیری کرد. قبل از آن نیز بن افلک و دیوید ییتس برای کارگردانی این فیلم در نظر گرفته شده بودند. جیمی میلر و روی لی مسئولیت تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده خواهند داشت.

بون هنوز نام بسیار مطرحی در هالیوود نیست، با این حال در میان نوجوانان طرفداران زیادی دارد. این نویسنده و کارگردان، فیلم «عیب های ستارگانمان» محصول شبکه فاکس 2000 را کارگردانی کرده است که اقتباسی از رمان مشهور جان گرین است. این فیلم روز ششم ماه ژوئن اکران می شود.

بون از زمانی که دوازده سال داشته شروع به خواندن کتاب های استفن کینگ کرده است. او به یاد می آورد که چطور در خانه شان خواندن این کتاب ها ممنوع بود و او مجبور بود جلد کتاب های مذهبی را روی جلد رمان های کینگ بچسباند تا بتواند مخفیانه آن ها را بخواند. با این وجود کتاب «ایستگاه» با سرنوشتی بی رحمانه روبرو شد، زیرا مادر او این کتاب را زیر تخت او پیدا کرد و آن را در شومینه آتش زد. بون که هنوز دوازده سال داشت، نامه ای زیبا به کینگ نوشت و کینگ هم با فرستادن یک بسته پر از کتاب به او پاسخ داد. این حرکت تا حدی پدر و مادر بون را تحت تاثیر قرار داد و موجب شد تا سرانجام ممنوعیت خواندن این کتاب ها را از بین بردند. این حرکت رابطه ای طولانی مدت با کینگ را به وجود آورد. کینگ حتی در اولین فیلم ساخته بون در سال 2012 با نام «گیر عشق» در نقش خودش در برابر دوربین قرار گرفت و اخیرا نیز به بون اجازه ساخت اقتباس کتاب «داستان لیزی» را داد.

«ایستگاه» داستان تقابل خوبی با بدی است. این تقابل پس از نابودی بیشتر جمعیت آمریکا توسط یک ویروس مرگبار ایجاد می شود. این کتاب شامل چندین شخصیت مختلف و چندین داستان موازی است که در سالیان مختلف به وقوع می پیوندند و سرانجام نتایج آنها با یکدیگر تلاقی می کند.

استفن کینگ خالق رمان های دلهره آور و تعلیق آمیز است و اقتباس های متعددی از آثاراو صورت گرفته است. «مسیر سبز»، «رستگاری در شائوشنگ» و «مه» شماری از محبوب ترین آثار سینمایی هستند که با اقتباس از رمان های استفن کینگ ساخته شده اند. 

کد خبر 2245856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha