۱۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۰۶

بزرگ نیا:

خانه تاریخی ناظری های ساری به میراث فرهنگی واگذار شد

خانه تاریخی ناظری های ساری به میراث فرهنگی  واگذار شد

ساری - خبرگزاری مهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از واگذاری عمارت تاریخی ناظری ها یکی از آثار شاخص و ماندگار معماری و فرهنگ دوره قاجاریه برای همیشه به میراث فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دلاور بزرگ نیا پیش از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این مجموعه تاریخی یکی از آثار تاریخی شاخص و میراث ماندگار معماری و فرهنگ دوره قاجاریه  است که در میان آثار تاریخی متعدد شهر ساری جلوه گری می کند.

بزرگ نیا افزود: این بنای تاریخی-مذهبی همچون دیگر بناهای دوره قاجاری دارای حیاط مرکزی،اندرونی،بیرونی،بنای اصلی،اتاق های 3 دری و یک ایوان و تالار مرکزی است که علاوه بر کاربری مسکونی به جهت برگزاری مراسم سوگواری سید سالار شهیدان مورد بهره برداری قرار می گرفت.

وی یادآورد:این مجموعه تاریخی که در لیست آثار وقفی شهرستان ساری به ثبت رسیده قریب به سه هزار متر مربع مساحت دارد و برای کاربری فرهنگی در بافت سنتی شهر ساری مناسب است.

بزرگ نیا با تشکر از وراث خانواده ناظری ها برای این حرکت فرهنگی "واگذاری خانه میراثی ناظری ها" خاطرنشان کرد:هر یک از این بنای تاریخی و فرهنگی به واقع سرمایه های ملی کشور به شمار می آید و هر یک از ما نسبت به حفظ و احیای این سرمایه های ابا و اجدادی تا رسیدن به نسل بعدی مسئولیم.

وی گفت:امیدواریم با تعامل و همکاری دیگر دستگاه های اجرایی استان و همراهی خوب مردم به زودی شاهد پویایی این سرمایه های فرهنگی مازندران باشیم

گفتنی است.خانه تاریخی ناظری ها در بافت کهن تاریخی شهر ساری و در محله آب انبار نو واقع شده است.
 

کد خبر 2251645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha