۲۲ فروردین ۱۳۹۳، ۱۱:۱۴

آلبوم تصویری انیمیشن «بیا آشتی کنیم» را ورق بزنید

آلبوم تصویری انیمیشن «بیا آشتی کنیم» را ورق بزنید

انیمیشن «بیا آشتی کنیم» به کارگردانی عبدالله علیمراد در 13 قسمت 7 دقیقه ای با استفاده از عروسک های خمیری و با تکنیک استاپ موشن ساخته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این سریال در حدود 13 قسمت به سفارش حوزه هنری ساخته شد هر قسمت از این داستان 7 دقیقه است و قصه آن درباره دو شخصیت است که همسایه یکدیگر هستند و به تناسب موقعیت های مختلف با یکدیگر دوست شده و یا دعوا می کنند.

بنا به گفته های عبدالله عیمراد کارگردان انیمیشن «بیا آشتی کنیم» این دو همسایه زمانیکه پای مسایل مادی میانشان باز می شود دشمن هستند و زمانیکه پای یک دشمن خارجی به میان می آید با هم دوست می شوند.

این کار یک انیمیشن عروسکی است اما تفاوت آن با دیگر انیمیش ها این است که در آن از عروسک های خمیری استفاده شده و تکنیک استاپ موشن در آن به کار گرفته شده است؛ یعنی تکنیک تک فریم که با آن حرکت ها میلی متری انجام می شود و فریم فریم فیلمبرداری می شود.

ویژگی این نوع انیمیشن های عروسکی این است که با مقیاسی کوچکتر از واقعیت در نسبت یک به ده ساخته می شود به طور مثال انسان دو متری 20 سانتی متری در نظر گرفته می شود و باقی اشیا و فضاسازی ها هم به همین میزان اندازه گرفته می شود.

آهنگساز این کار عباس دبیردانش است و برای آنکه زبانی بین المللی داشته باشد کلام ندارد.

در این سریال محمدرحیم بختیاری تصویربردار، مهرشاد ملکوتی صداگذار، مانی کاشیان طراح و سازنده عروسک ها، محمد ناصری تدوین، سروش دیانتی امور رایانه، امیرحسین علیمراد ترکیب بندی صحنه ها، محمدرضا علیمراد عکاس و تصویربردار پشت صحنه، سیدمسعود معصوم زاده جلوه های ویژه، هدا عظیمی و الهام امینیان لوازم صحنه، همکاری داشته اند.

کد خبر 2257971

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha