۱۱ فروردین ۱۳۹۳، ۱۵:۴۷

موالی زاده خبر داد؛

برگزاری مراسم «یاس های پدر» در هفته گرامیداشت زن در خوزستان

برگزاری مراسم «یاس های پدر» در هفته گرامیداشت زن در خوزستان

اهواز – خبرگزاری مهر: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان از برگزاری مراسم «یاس های پدر» ویژه دختران جوان در هفته زن خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، الهه موالی زاده ظهر امروز در نشست هماهنگی برنامه های هفته گرامیداشت مقام زن و روز مادر در خوزستان، یکی از برنامه های ویژه این هفته را برگزاری مراسم «یاس های پدر» مخصوص دختران جوان عنوان کرد و گفت: تبین نقش حضرت زهرا (س) در نگهداری از پدر و داشتن لقب «أم أبیها» هدف این مراسم است و به این وسیله قصد داریم که این رسالت را به دختران معرفی کنیم.

وی اظهار کرد: روز زن و مادر در تمام فرهنگ ها وجود دارد اما آنچه این روز را در کشور ما متفاوت می کند این است که حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان یک الگوی عینی برای دختران، زنان، همسران و مادران به شمار می رود که در تمام ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، دینی و اخلاقی می تواند به عنوان شاخص قرار گیرد و سعی بر این است که در این هفته این الگو به جامعه منتقل شود.

موالی زاده افزود: یکی از برکات پربار جامعه داشتن «ایام الله» است که هر کدام سنبل یک رویداد است و وظیفه ما انتقال و نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه است.

به گفته وی، علاوه بر برنامه های هر ساله سازمان ها و ادارات، در تمام شهرهای استان جشن های عمومی به مناسبت هفته گرامیداشت مقام زن برگزار می شود.

مشاور استاندار خوزستان در امور بانوان با تاکید بر مشارکت سازمان ها و شرکت های استان در برگزاری مراسم و جشن های روز زن، گفت: خطاب من با کل سازمان های ثروتمند و بی وفا به شهرهاست که می توانند در توسعه مسائل فرهنگی جامعه همکاری کنند. به طور مثال شرکت فولاد خوزستان اگر یک هزارم هزینه های فوتبال را به مسائل شهر و خانواده اختصاص می داد، ضرر نمی کرد.

وی زنان را یکی از ستون های خانواده و یکی از بافت های اصلی جامعه دانست و افزود: باید به زن در یک سطح مساوی در ساختار اجتماعی نگریسته شود.

موالی زاده در ادامه اجرای برنامه هایی با موضوع سلامت زنان را خواستار شد و با انتقاد از سیستم درمان موجود اظهار کرد: سیستم درمان هنوز در مرحله مراجعه است در حالی که در جهان و حتی در کشورهای در حال توسعه مانند ترکیه حرکت به سمتی است که بهداشت و درمان به سراغ مردم و شناسایی بیماران و گروه های در معرض خطر می رود.

وی اظهار امیدواری کرد: در هفته گرامیداشت زن در یک الگوی رفتار مناسب، خوزستان به جای طرح مسائل شعاری به سوی ارائه خدمات پیشگیری و تشخیص بیماری ها برود.

بر پایی چادرهای سلامت در هفته زن

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در امور زنان نیز در این نشست از برپایی چادرهای سلامت در میادین اصلی شهرها همزمان با هفته گرامیداشت زن خبر داد.

صبیحه ضیاغم با اشاره به همزمان شدن برنامه های هفته گرامیداشت زن و هفته سلامت گفت: به همین دلیل برنامه های این هفته با محوریت «خود مراقبتی» که شعار هفته سلامت برای پیشگیری از بیماری های غیرواگیر است برگزار می شود.

وی افزود: در این هفته برنامه تست های غربالگری به صورت رایگان اعم از دیابت، فشار و تیروئید و مشاوره تغذیه با شدت بیشتری دنبال می شود.

به گفته وی، برنامه هایی در راستای پیشگیری و شناسایی سرطان های زنان، بیماری های قلبی عروقی و سوانح و تصادفات نیز اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: سطح اول آموزش های بهداشتی نیز با همکاری بهورزان و در روستاها اجرا می شود و این تست های غربالگری نیز به صورت رایگان در مراکز بهداشت روستایی برای زنان انجام می شود.

بر اساس این گزارش، هفته گرامیداشت مقام زن و روز مادر از شنبه 30 فروردین ماه آغاز می شود. زن، کرامت انسانی و عدالت اجتماعی؛ زن، سیره فاطمی و سبک زندگی اسلامی ایرانی؛ زن، تولید ملی و اصلاح الگوی مصرف؛ زن، مشارکت سیاسی و اجتماعی؛ زن، شادابی و امید به آینده؛ زن، فرهنگ و هنر اسلامی و خودباوری و زن معنویت و امنیت اجتماعی روز شمار این هفته اعلام شده است.

 

 

 

کد خبر 2263026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha