۲۸ فروردین ۱۳۹۳، ۱۶:۵۹

خسروی اخطار داد:

کمبود آب بزرگترین بحران در سمنان/ 110 لیتر بر ثانیه کمبود آب

کمبود آب بزرگترین بحران در سمنان/ 110 لیتر بر ثانیه کمبود آب

سمنان - خبرگزاری مهر: نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحران کمبود آب در استان سمنان، گفت: شهر سمنان بر اساس برآوردها، 110 لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد و 24 روستای استان نیز با تانکر آبرسانی می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا خسروی عصر پنجشنبه در نشستی با خبرنگاران در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه کمبود آب بزرگترین زنگ خطر برای این استان است، تصریح کرد: استان های دیگر وابستگی کمتری به این موضوع دارند و این امر در دیدار نمایندگان مردم شهرستانهای مختلف استان سمنان با رییس جمهوری مطرح و مورد تایید رییس جمهوری قرار گرفت.

وی با اشاره به قرار گرفتن استان سمنان در منطقه مرکزی کشور خاطرنشان کرد: این استان 60 درصد جمعیت همجواری دارد و با کمبود ناگهان خالی می شود.

حضور بیش از ۲۳۴ بدهکار بانکی در کشور

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در برهه کنونی، بیش از ۲۳۴ بدهکار بانکی در کشور بیش از ۵۰ میلیارد تومان بدهی دارند.

خسروی گفت: این در حالی است که در مجموع حدود 40 هزار میلیارد تومان اعتبار به طرح مسکن مهر در سراسر کشور اختصاص یافته تا به واسطه آن حدود چهار میلیون واحد مسکونی در استان‌های مختلف ساخته شود.

وی گفت: در برهه کنونی، 60 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی در کشور وجود دارد که دولت باید بکوشد این معوقات را هرچه سریعتر وصول کند.

نباید از طرح‌های خوبی که در گذشته اجرایی شده انتقاد شود

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید دانست که چرا معوقات بانکی در دست بدهکاران نظام بانکی کشور مانده است و در تولید صرف نشده و البته نباید به طور مستمر از طرح‌های خوبی که در گذشته اجرایی شده است، انتقاد شود.

خسروی افزود: بدهکاران بانکی پول بی‌زبان را از بانک‌ها گرفته‌اند و امروز آن را پس نمی‌دهند و هنگامی هم که می‌خواهیم در این زمینه ورود پیدا کنیم، برخی زنگ‌ خطرها به صدا در می‌آید که شما روی خط قرمز‌ها پا گذاشته‌اید.

وی افزود: امروز باید دستگاه‌های نظارتی و نهادهای مسئول بررسی کنند که اینها چه کسانی هستند که توانسته‌اند تا این حد تسهیلات دریافت کنند و آن را نیز پس نمی‌دهند.

انتقال آب دریای خزر از بخش آب شیرین آن است

نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس برنامه، انتقال آب دریای خزر از بخش آب شیرین آن است و نمی خواهیم آب را شیرین کنیم که محیط زیست بر آن اشکال گرفته است.

خسروی اظهار داشت: دریای خزر 80 هزار کیلومتر مربع آب دارد و هشت هزار کیلومتر مکعب آب شیرین به این دریا می ریزد.

وی ادامه داد: می خواهیم فقط 0.2 کیلومتر مکعب از آب شیرین این دریا را انتقال دهیم و نمی خواهیم آب شور را شیرین کنیم که سازمان حفاظت محیط زیست اشکال می گیرد.

سیزده استان کشور از آب شیرین خزر بهره مند می شوند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آب شیرین از سرشاخه ها به دریا می ریزد و به آب شور تبدیل می شود، خاطرنشان کرد: با تراز یک هزار و 200، سیزده استان مرکز کشور بدون پمپ از این آب شیرین بهره مند می شوند.

خسروی ادامه داد: کمبود آب نه تنها بحرانی اقتصادی، اجتماعی و عمرانی برای استان سمنان است بلکه باید با دید امنیت ملی به این موضوع نگاه کرد.

وی همچنین از اختصاص چهار میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار در سالجاری برای اجرای سد فینسک خبر داد.

قطار برقی تهران – مشهد راه اندازی می شود

نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در خصوص برخی اعتبارها برای بخش راه در استان سمنان گفت: راه اندازی قطار برقی تهران – مشهد قرار دادش بسته شده و اکنون در شورای اقتصاد مطرح است، و در بخشهای مختلف راه نیز 14 قرارداد مختلف بسته شده و برای تسهیل در روند امور با وزیر راه و شهرسازی نیز گفتگو شده است.

خسروی مطالعه راه آهن سمنان به یزد، راه اندازی قطار پرسرعت، راه سمنان به جندق، تکمیل ایستگاه راه آهن و زیرگذر سمنان، ساخت زیرگذرهای درجزین، سرخه، راه سمنان به شهمیرزاد، مطرح شدن فرودگاه به عنوان فرودگاه باری و آسفالت راه فرودگاه، توجه به 10 صنعت عمده و مهم در حوزه نمایندگی سمنان و مهدیشهر و سرخه را از دیگر بخشهای بودجه برای حوزه نمایندگی خود عنوان کرد.

وی در خاتمه با تاکید بر استفاده مدیران از اختیاراتشان برای سرمایه گذاری خصوصی، از دستگاه های نظارتی خواست روان تر برخورد کنند و جسارت مدیران را نگیرند و برای حل امور مختلف توسعه کشور راهکار ارایه دهند.

کد خبر 2272827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha