۷ تیر ۱۳۹۳، ۱۳:۲۷

بازدید نمایندگان مجلس از نمایشگاه «آشوب هندسی»

بازدید نمایندگان مجلس از نمایشگاه «آشوب هندسی»

نمایشگاه خط نقاشی‌های جعفر سروی همپا با عنوان «آشوب هندسی» با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گالری ترانه باران گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، این نمایشگاه شامل 20 اثر برگزیده از آثار خط نقاشی جعفر سروی همپا هنرمند خوشنویس است که با حضور حجت‌الاسلام روح‌‌الله بیگی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و  مهرداد مسعودی دبیر فراکسیون متخصصین ایران در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

حجت‌الاسلام روح‌‌الله بیگی در این مراسم با اشاره به فضای معنوی آثار هنری این نمایشگاه که در آستانه ماه مبارک رمضان به نمایش درآمده است، گفت: تلاش خواهیم کرد که به زودی این آثار در مجلس شورای اسلامی نیز به نمایش درآید تا نمایندگان مجلس و مراجعان نیز بهتر بتوانند از فضای معنوی و هنری این آثار بهره‌مند شوند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر آثار هنری بر روح و جان انسان‌ها تصریح کرد: امروز می‌توان با هنر صادرات فرهنگی داشت و از این راه حتی دین را نیز تبلیغ کرد. زیرا آثار هنری که برآمده از دل هستند، می‌توانند بر دل‌های سایر انسان‌ها نیز تاثیر بگذارند.

همچنین جعفر سروی همپا با بیان اینکه هنر خط نقاشی و نقاشی‌خط دو هنر متفاوت هستند، توضیح داد: در نقاشی‌خط بیشتر نقاشی و گرافیک حرف اول را می زنند، ولی در هنر خط نقاشی، آنچه نقش اصلی را بر عهده دارد، هنر خوشنویسی است.

وی در توضیح آثارش افزود: در این 20 اثر، قواعد خوشنویسی هیچ تغییری نکرده و اصول 12 گانه خوشنویسی به طور کامل رعایت شده و فرم خط کاملا دیده می شود.

به گفته این هنرمند، خط نستعلیق بر پایه هندسه و ریاضی طراحی شده و در آثار وی حروف و کلمات به هم ریخته می‌شود و بدون هیچ قید و بندی در یک چارچوب مشخصی در حال چرخش و حرکت هستند و  یک آشوب هندسی را به وجود می آورند.

 این دومین نمایشگاه جعفر سروی همپا با عنوان «آشوب هندسی» است که تا 15 تیرماه، از ساعت 15 تا 17 در گالری باران واقع در خیابان شریعتی، خیابات شریفی منش، نبش کوچه لادن، پلاک 27 پذیرای علاقه مندان هنر خوشنویسی است.

کد خبر 2321045

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha