۲۳ تیر ۱۳۹۳، ۱۳:۵۳

صبح امروز/

طوفان سیستان را با سرعت 76 کیلومتر در ساعت درنوردید

طوفان سیستان را با سرعت 76 کیلومتر در ساعت درنوردید

زاهدان-خبرگزاری مهر: کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طوفان و گردوغبار که در طی چند روز گذشته زندگی بسیاری از مردم سیستان را مختل کرده است از فردا شدت بیشتری خواهد یافت.

علی ملاشاهی در گفتگو با مهر بیان داشت: سرعت طوفان صبح امروز در منطقه سیستان به 76 کیلومتر در ساعت رسید و از فردا بر سرعت آن افزوده خواهد شد.

وی گفت: بر اساس پیش‌بینی کلی وضعیت جوی طبق نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سرعت وزش باد از فردا در منطقه سیستان شدت خواهد گرفت و بر این اساس به دلیل تشدید شرایط جوی ساکنان مناطق شمالی با کاهش شدید دید افقی و کیفیت هوا روبرو خواهند شد.

وی اظهار داشت: وزش باد و گرد و خاک تا پایان هفته در شمال استان و در منطقه سیستان تداوم داشته و مناطق نواحی مرکزی و جنوبی  استان را نیز تحت‌تاثیر خود قرار خواهد داد.

ملاشاهی برای ارتفاعات جنوبی استان در بعد از ظهر و اوایل شب احتمال رگبار همراه با رعد و برق پراکنده پیش‌بینی کرد و ادامه داد: دمای هوای شمال سیستان و بلوچستان از چهارشنبه تا اوایل هفته آینده بین 3 تا 6 درجه کاهش می یابد.

وی اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته  زاهدان با حداقل 20 درجه بالای صفر خنک ترین و شهرهای ایرانشهر و دلگان با حداکثر 45 درجه گرم‌ترین شهرهای استان گزارش شدند.

وی اذعان داشت: دریای عمان نیز مواج است و ارتفاع موج حداکثر به 2 متر خواهد رسید.

وی بیشینه دمای امروز زاهدان را  37 درجه سانتی گراد عنوان کرد و گفت: کمینه دمای امشب این شهر به 20 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

کد خبر 2331412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha