۱۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۴۱

میرشفیعی:

16 طرح دانش آموزی مازندران به مرحله کشوری جشنواره حیان راه یافت/ تالیف 12 کتاب جدید پایه هشتم

16 طرح دانش آموزی مازندران به مرحله کشوری جشنواره حیان راه یافت/ تالیف 12 کتاب جدید پایه هشتم

ساری - خبرگزاری مهر معاون آموزش و پرورش مازندران از راهیابی 16 طرح دانش آموزان ابتدایی استان به مرحله کشوری جشنواره جابربن حیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد میر شفیعی پیش از ظهر دوشنبه در نشست معاونان آموزش و پرورش استن گفت: از  30 هزار و 127 پروژه علمی که توسط 102 هزار و 735 دانش آموز در طرح جشنواره جابربن حیان شرکت کرده اند سه پروژه از نوع طراحی ساخت و سه پروژه از نوع آزمایش ، توسط 16 دانش آموزبه مرحله کشوری راه یافت.

 وی ضمن تبریک به این دانش آموزان اظهار داشت: همه انسان ها کنجکاو آفریده شده اند اما در طی مراحل رشد کنجکاوی اکثر انسان ها به خاطر عدم استفاده رو به خاموشی می رود لذا برای ارضای حس کنجکاوی و تقویت این حس باید به دنبال  این باشیم که چرا در محیط اطراف ماتغییر ایجاد شد و علت آن چه بوده است نه این که فقط دنبال پاسخ باشیم بلکه دنبال چرایی اتفاق ها باشیم.

معاون آموزش ابتدایی استان ادامه داد: این دانش آموزان از جمله دانش آموزانی هستند که فکر کرده و دنبال پاسخ مساله رفته و انسانی خلاق شدند لذا باید تلاش کنند، چرا که انسان های موفق کسانی بودند که تلاش کردند و به دنبال چرایی پاسخ به سوالات خود بوده اند.

سیدعلی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر هدایت تحصیلی گفت: باید تلاش کنیم تا با ارزیابی، ضعف ها و کاستی ها، روند سنجش آموزش و پرورش را بهبود بخشیم.

وی افزود: هدایت تحصیلی در سلامت روانی و هدایت جامعه و تصمیماتی که در بحث اشتغال زایی لحاظ می شود، بسیار مهم و اثر گذار است و سنجش می تواند در این فرآیند موثر باشد.

قاسمی با بیان این که فرآیند ارزشیابی تحصیلی در آینده دانش آموزان نقش موثری خواهد داشت اظهار داشت: با توجه به حذف کنکور در آینده، باید روش های ارزشیابی جدید را شناسایی کنیم و به معلمان و دانش آموزان بیاموزیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران بیان داشت: ماندگاری سواد در دانش آموزان پایین است چون سواد حافظه محور بود لذا می توانیم در استان این مشکل را برطرف سازیم.

وی با اشاره به این که ارزشیابی باید ضعف های حوزه آموزش را مشخص کند، اظهار داشت: امتحانات نوبت شهریور از اول تا نوزدهم ماه بعد در سراسر استان برگزار خواهد شد.

نقی شادمان رئیس اداره ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: از40 هزار دانش آموز پایه هشتم تاکنون ثبت نام 38 هزار و 938 نفر دانش آموز در مدارس متوسطه اول مازندران به صورت الکترونیکی انجام شد.

وی با بیان اینکه شرایط برای ثبت نام دانش آموزان به صورت الکترونیکی فراهم است، اظهارداشت: 12 عنوان کتاب این پایه جدید التالیف است.

 وی با اشاره به این که زیر ساخت برای پذیرش و آموزش دانش آموزان پایه هشتم در مدارس استان فراهم است، تصریح کرد: آموزش معلمان پایه هشتم انجام خواهد گرفت و تلاش ما ارائه خدمات مناسب  به دانش آموزان در این پایه تحصیلی است.

این مسئول ضمن قدردانی از خانواده ها که همکاری مناسبی با اولیا آموزش و پرورش در امر ثبت نام فرزندان خود داشتند، گفت: آموزش و پرورش نیازمند همکاری مستمر خانواده ها در امر تحصیلی فرزندان است.

کد خبر 2342834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha