۱۸ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۰۵

از صبح امروز؛

نمایشگاه بین‌المللی کتاب ادینبورگ كليد خورد

نمایشگاه بین‌المللی کتاب ادینبورگ كليد خورد

سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب ادینبورگ از صبح امروز در پايتخت اسکاتلند شروع به كار كرد و قرار است چهره‌هاي مطرحي چون هاروکی موراکامی، مارتين اميس، جورج آر.آر. مارتین و ملاله یوسف زی در آن حضور یابند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت این جشنواره، جشنواره کتاب ادینبورگ به عنوان یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های کتاب، امسال ميزبان بیش از 900 میهمان از 47 کشور مختلف جهان است و چهره‌هاي مطرحي چون هاروکی موراکامی، مارتين اميس، جورج آر.آر. مارتین و ملاله یوسف زی در آن حضور خواهند يافت.

جورج مارتین قرار است از ششمين كتاب مجموعه پرفروش «نغمه يخ و آتش» سخن بگويد و موراکامی نسخه انگلیسی جدیدترین کتاب پرفروشش یعنی «تسوکورو تازاکی بی رنگ و سال‌های سفر زیارتی‌اش» را در اين نمايشگاه رونمايي مي كند. مارتین امیس نيز جديدترين کتابش «منطقه دلبستگی» را رونمایی می‌کند.

ملاله یوسف زی دختر نوجوان پاکستانی ديگر ميهمان امسال است كه در برنامه مدرسه‌های اسکاتلند شرکت می کند.

با توجه به راي گيري براي استقلال اسکاتلند از انگلستان كه 18 سپتامبر برگزار می‌شود، کتاب‌های سیاسی و تاریخی بازار داغی در این جشنواره خواهند داشت.

صدمین سال جنگ جهانی اول و نیز برگزاري بازی‌های کشورهای مشترک‌المنافع در اسکاتلند از دیگر موضوع هایی هستند که امسال بخش ویژه‌ای از این  جشنواره به آنها اختصاص يافته است.

نیوزیلند به عنوان ميهمان ويژه امسال، در مجموع با 200 نویسنده و هنرمند نیوزیلندی راهی ادینبورگ شده است.

سایت نمایشگاه کتاب ادینبورگ این دور را «موفق ترین سال برگزاری آن» نامیده و آن را بزرگترین گرامیداشت عمومی از جهان نوشتن خواند.

این نمایشگاه که از سال 1983 شروع به کار کرده، هر سال در ادینبورگ پایتخت اسکاتلند برگزار می شود.

سي و يكمين نمایشگاه کتاب ادینبورگ از 9 تا 25 آگوست(18 مرداد تا 3 شهریور) مثل سال‌هاي پيش در باغ‌های میدان شارلوت برپا می شود.

کد خبر 2346210

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha