۲۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۵۹

سفرنامه حج گلعلی بابایی بررسی می‌شود

سفرنامه حج گلعلی بابایی بررسی می‌شود

کتاب «غوغای غبار» از گلعلی بابایی در قالب یکی از نشست‌های غبار قاف، بازخوانی و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه نشست‌های غبار قاف که با هدف بازخوانی یادداشت‌ها و سفرنامه‌های حج برگزار می‌شود، کتاب «غوغای غبار گل» اثر گل‌علی‌ بابایی که توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده، مرور و بررسی خواهد شد. نشست‌های غبار قاف با دبیری کوروش علیانی برگزار می‌شود.

غوغای غبار مجموعه یادداشت‌های سفر حج گل‌علی بابایی است. بابایی درباره این کتاب می‌گوید:

تمام ثواب این دفتر، پیش‌كش شده به خاطره درخشان وماندگار مسافر بی‌بازگشت حاج احمد متوسلیان. همه چیز با آن دست خط شروع شد؛ وگرنه من كجا وخانه دوست كجا؟! تازه با اطلاعات و اخباری هم كه جسته و گریخته از وضعیت وانفسای اعزام زوّار به حج تمتع داشتم و هفت خوانی كه متقاضیان این سفر بر سر راه اعزامشان به حجاز داشتند، اصل مطلب تشّرف به خانه خدا برایم در حكم خواب بود، تعبیر ناشدنی. آخرشوخی كه نبود ، می گفتند: آنهایی كه ثبت نام كرده اند تا هجده سال آینده برایشان نوبت بندی شده. غیر از این میلیون‌ها نفر هم پول‌هایشان را ردیف كرده‌اند تا به محض اعلام آمادگی سازمان حج و زیارت، بروند و ثبت‌نام كنند.»

همه این اخطارها دلیلی شده بود تا من در جمع هفتادم یلیون ایرانی پاك فكر رفتن به حج را از سرم خارج كنم تا این‌كه دستخط مبارك آقا بر كتاب همپای صاعقه، كه اردیبهشت ماه بر روی سایت رسمی نهاد رهبری قرار گرفت، كار خودش را كرد. سیزدهم تیرماه1387 در تالار برزگ كشور یادواره باشكوهی برای احمد متوسلیان گرفته بودیم كه در آن عمده بزرگان كشوری ولشكری حضور داشتند تا از مقام آن یار سفركرده به قدر وسع خود تجلیل كنند. برنامه كه تمام شد مشغول جمع و جوركردن وسایل در تالار بودیم كه ناگاه دیدم قاسم صادقی صدایم می‌كند. و جنات قیافه بازی‌گوشش داد می‌زد كه آمده تا خبری به من بدهد. این شد كه پرسیدم چی شده؟ آن وقت قاسم دست به جیب برد و دفترچه یادداشت خودش را درآورد و دفترچه را ورق زد تا رسید به صفحه‌ای كه در آن با خودكار آبی چند خط نوشته شده بود. گفت می‌دانید این چیه؟

گفتم از كجا بدانم؟

گفت همین یك تكه كاغذ، به منزله امریه تشویقی است، برای اعزام شما به حج تمتع. از بهت شنیدن این خبر قلبم داشت از كار می‌ایستاد. عقب عقب رفتم و به ستون وسط لعابی تكیه دادم. به زحمت نفسم بالا می‌آمد ،پرسیدم: «چه كسی این را نوشته؟»

گفت: فرمانده كل سپاه، آقا عزیز ...

این نشست روز یکشنبه 23 شهریور از ساعت 17 در فرهنگسرای سرو واقع در خیابان ولی عصر (عج)، ضلع شمالی بوستان ساعی، کوی ساعی برگزار می‌‌شود.

کد خبر 2367699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha