۱۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۴۴

غفاری‌پور خبر داد:

برگزاری ششمین اجلاس شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان

برگزاری ششمین اجلاس شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان

اصفهان – خبرگزاری مهر: دبیر ششمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان با اشاره به اینکه یک هفتم از شهدای روحانی کشور از استان اصفهان هستند، گفت: ششمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان با حضور مهمان ویژه از اصفهان و تهران در تاریخ 24 شهریورماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا غفاری‌پور پیش از ظهر امروز در نشست خبری ششمین کنگره شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) در منشور روحانیت می‌فرمایند که خون پاک شهدای حوزه و روحانیت افق فقاهت را گلگون کرده است و در پایان افتخارآمیز جنگ تحمیلی شهدا و مجروحان روحانی در مقایسه با قشرهای دیگر زیادتر هستند.

وی  افزود: کنگره شهدای روحانیت در سطح کشور از  سال 86 کار خود را آغاز کرد و به آماری در زمینه تعداد شهدای روحانی دست یافت که تحقق فرمایش امام(ره) را نشان می‌دهد.

دبیر کنگره شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان تاکید کرد: بیش از 4 هزار نفر شهید طلبه و روحانی در سطح کشور داریم که به نسبت جمعیت بالاترین درصد را نسبت به صنوف دیگر دارند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان هم در دوران انقلاب و دفاع مقدس پیشگام و پیشتاز و تعداد شهدا و ایثارگران آن از استان‌های دیگر بیشتر بوده است، تصریح کرد: اصفهان در زمینه تعداد شهدای روحانی نیز از دیگر استان‌های کشور جلوتر است و حدود یک هفتم  کل شهدای روحانیت را به خود اختصاص داده است.

غفاری پور با اشاره به اینکه تعداد شهدای روحانی استان اصفهان حدود 590 هزار نفر بوده است،  اضافه کرد: 557 هزار نفر از این تعداد شهید طلبه و روحانی  اهل اصفهان بوده اند و بیش از 30 نفر از این تعداد نیز گرچه اصالت اصفهانی نداشتند اما برای کار و فعالیت در اصفهان سکونت داشتند.

وی با بیان اینکه 215 نفر روحانی ایثارگر و جانباز و 22 نفر آزاده داریم گفت: از 557 شهید اصفهانی‌الاصل روحانی و طلبه 18 نفر سردار و  یک نفر زن بوده اند و 533 نفر در دورن جنگ تحمیلی، 18 نفر در تهران، یک نفر کربلا، یکی نجف، دو نفر مکه و 2 تن در خارج از کشور به  شهادت رسیده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان با اشاره به اینکه همچنین با توجه به آمار ارائه شده حدود یک هفتم از روحانیون و طلاب حوزه اصفهان به شهادت رسیده‌اند، بیان داشت: افتخار روحانیت شیعه این است که اگر برای حضور در عرصه‌های مختلف از جمله دفاع مقدس از مردم دعوت می‌کردند خودشان در این زمینه پیشتاز بوده‌اند.

وی با اشاره به ابعاد مختلف نقش آفرینی روحانیون در جبهه های حق علیه باطل در طول دوران دفاع مقدس ابراز داشت: تقویت باورهای دینی و تحکیم عوامل معنوی و بصیرت‌افزایی رزمندگان، تبیین مشروعیت دفاع ملت ایران در دفاع مقدس، بیان احکام عمومی و مسائل دینی خاص جبهه و جنگ، بیان معارف اسلامی با استفاده از آیات و روایات و برگزاری نماز جماعت در مقر نظامی سنگرها و خطوط جبهه از جمله این موارد بوده است.

غفاری پور ادامه داد: همچنین مسئولیت نمایندگی امام در رده‌های مختلف اداره جنگ، بصیرت‌بخشی به رزمندگان در اطاعت‌پذیری از فرماندهان، همکاری همه جانبه با فرماندهان و مسئولان جنگ و فرماندهان و مدیریت در سطوح مختلف، در دست داشتن مسئولیت واحدهای عقیدتی و تبلیغات در یگان‌ها، فعالیت در ستادهای پشتیبانی جبهه و جنگ و انجام امور رزمی و نظامی از دیگر وظایف روحانیون در دورن دفاع مقدس بوده است.

وی بیان داشت: از سال 88 با تشکیل رسمی ستاد هر سال در استان اصفهان در ایام شهادت امام صادق (ع) اجلاس شهدا و ایثارگران روحانی استان برگزار می‌شود که جمع بندی از یادواره های شهرستان های استان است.

وی اضافه کرد: این اجلاس در روز پنج شنبه 24 مهرماه از ساعت 8:30 تا 11 صبح در محل خیابان کمال اسماعیل، باغ گلدسته و در سالن اجتماعات ناحیه امام صادق (ع) برگزار می‌شود که حضور برای عموم آزاد است و مهمانان ویژه‌ای از تهران و اصفهان نیز در این اجلاس شرکت دارند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان با اشاره به اینکه به فرموده رهبر انقلاب فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، ابراز داشت: روحانیت همواره مظلوم بوده است و بسیاری از روحانیون به دلیل مناعت طبع و بزرگواری درباره سوابق خود در طول سال‌های دفاع مقدس صحبت نکرده اند که امیدوریم در ادامه این عزیزان همکاری‌های لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سال 88 کتاب شاهدان روحانی 1 و 2 رونمایی شد، تاکید کرد: در سال 92 نیز تعدادی زیادی کتاب و جزوه از زندگی و خاطرات شهدای روحانی تهیه شده است که کار مشترک حوزه علمیه و سپاه است و امیدواریم در آینده نزدیک با تهیه دانشنامه شهدای روحانی برای هرشهید نیز یک کتاب جداگانه از زندگینامه، خاطرات و ویژگی‌ها چاپ شود.

کد خبر 2387253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha