۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۴۵

حیبی خبر داد؛

فضای سبز با رویکرد مقابله با بحران در اردیبل احداث می شود

فضای سبز با رویکرد مقابله با بحران در اردیبل احداث می شود

اردبیل – خبرگزاری مهر: مدیر امور عمرانی شهرداری اردبیل از احداث فضاهای سبز شهری با رویکرد آمادگی برای مقابله با بحران در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نایب حبیبی ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه عمرانی و تاسیسات شورای پدافند غیر عامل تصریح کرد: احداث فضاهای سبز با بررسی میزان‌ آمادگی در شرایط بحرانی یکی از برنامه های شهرداری اردبیل برای پدافند غیرعامل است.

وی با اشاره به بررسی امکان اسکان یا خدمت دهی فضای سبز در شرایط بحرانی یادآور شد: ساماندهی آرامستان ها و تاسیسات امکان عمومی از دیگر برنامه های این نهاد برای مقابله لا شرایط بحرانی است.

مدیر امور عمرانی شهرداری اردبیل در راستا از احداث و ایمن سازی ساختمان های خاص از جمله آتش نشانی ها با شیوه های جدید خبر داد و در تشریح فعالیت های مجموعه شهرداری جهت آماده سازی در شرایط بحرانی به همگامی پروژه ها با مشاور اشاره کرد.

وی با بیان اینکه تمامی پروژه های سال آتی شهرداری مشاور دارد، تصریح کرد: اقدامات لازم برای عملیات دو منظوره پیش بینی شده است.

کوتاهی دستگاه ها در اجرای وظایف نظارتی پذیرفته نیست

معاون عمرانی استانداری اردبیل نیز در این مراسم تاکید کرد: کوتاهی در وظایف نظارتی دستگاه های ناظر استان به دلیل عواقب گسترده آن پذیرفته نیست.

علی آذرنژاد ادامه داد: دستگاه های ناظر باید با دقت کامل ایفای مسئولیت کنند و کوتاهی در مسئولیت های نظارتی به دلیل عواقب آن به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی از جمله این دستگاه ها را نظام مهندسی ساختمان عنوان کرد و افزود: نظارت این دستگاه باید به شکلی باشد تا از ایمنی و توان خدمات رسانی یک ساختمان اطمینان حاصل ایجاد شود.

آذرنژاد با بیان اینکه در شرایط بحرانی ساختمان های عمومی از جمله مدارس و سالن های ورزشی ارائه خدمت می کنند، ادامه داد: نظارت باید به شکل مطلوبی انجام شود تا از توان یک مکان عمومی مطمئن باشیم.

وی تاکید کرد: اگر ساختمان یک دستگاه اجرایی در شرایط بحرانی دچار آسیب شود مدیر آن دستگاه پاسخگو است و دستگاه های اجرایی باید نسبت به ایمن سازی سازه های خود اطمینان حاصل کنند.

معاون عمرانی استاندار افزود: اینکه در شرایط بحرانی از جمله جنگ یا حوادث غیر مترقبه آب، برق و گاز رسانی به چه شکلی است و اماکن عمومی چطور می خواهند ارائه خدمت کنند در استان نیازمند بررسی است.

وی به منطقه بندی شهرها به ویژه مرکز استان تاکید کرد و گفت: به عنوان مثال باید مشخص شود محل اسکان  ساکنان مناطق مختلف شهری به چه شکلی  و در کدام مکان تعبیه شده خواهد بود.

کد خبر 2410044

برچسب‌ها