۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۵۳

درخواست مدیران فوتبال از ضرغامی

برای حق پخش‌ها باید چاره‌ای اساسی اندیشید

برای حق پخش‌ها باید چاره‌ای اساسی اندیشید

مدیران باشگاه‌های فوتبال در نشست با رییس رسانه ملی، با قبول حق صدا و سیما در زمینه حق پخش، از ضرغامی خواستند برای این موضوع چاره‌ای بیاندیشد. .

به گزارش خبرگزاری مهر، علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال در نشست شامگاه دوشنبه پنجم آبان ضمن تشكر از صدا و سیما به خاطر برگزاری این نشست، گفت: رسانه ملی در سال‌های گذشته همواره یک پای ثابت فوتبال بوده است.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های صدا و سیما در انعكاس بازی‌های جام جهانی فوتبال افزود: ایران جزو 12 كشور پذیرفته شده است كه سهمیه فوتبال حرفه‌ای در AFC دارند و در این مسیر استفاده از حق پخش و تامین منابع مالی كمک زیادی به فوتبال كشور خواهد كرد بنابراین باید به گونه‌ای عمل كنیم كه فدراسیون فوتبال بتواند از حق پخش بازی‌ها بهرهمند شود.

اكبر غمخوار مدیرعامل باشگاه صبای قم نیز پخش نشدن بازی‌ها در تلویزیون را صدمه‌ای مالی به فدراسون فوتبال دانست و علت آن را بی اهمیت شدن تبلیغات دور زمین ارزیابی كرد.

وی افزود: اسپانسر‌ها پس از این مشكل دیگر رغبتی به پرداخت حق تبلیغات دور زمین ندارند.

تاج رییس سازمان لیگ نیز در این نشست به پرونده درخشان رسانه ملی در ورزش كشور اشاره كرد و از رییس رسانه ملی خواست برای حل مشكل حق پخش چاره‌ای بیاندیشد چرا كه فوتبال كشور برای حرفه‌ای شدن به این پول نیاز مبرم دارد.

الماسی مدیرعامل باشگاه ملوان در بخشی از این جلسه ضمن تشكر از برگزاری آن به درآمد زا نبودن فوتبال كشور اشاره كرد و گفت: باشگاه‌های كشور درآمد چندانی ندارند و بسیاری از تیم‌ها از جمله ملوان با بودجه‌های مردمی خود را سر پا نگه می‌دارند.

وی خطاب به رییس رسانه ملی گفت: با توجه به اینكه اسپانسرها از حمایت‌های مالی خود انصراف داده‌اند اگر صدا و سیما این مشكل را حل نكند مشكلاتمان مضاعف خواهد شد.

افشارزاده، مدیرعامل باشگاه استقلال تهران هم با اشاره به ضرورت تشكیل چنین جلساتی پیش از آغاز بازی‌های لیگ، به نقش صدا و سیما در كاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق توجه به ورزش اشاره كرد.

منتقمی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، اقدامات ارزنده صدا و سیما درحمایت از ورزش كشور را یادآور شد و اظهار امیدواری كرد با توجه به ضریب نفوذ ورزش در بین مردم، مشكل حق پخش به نحو مطلوبی حل شود.

در ادامه این دیدار، مدیرعامل باشگاه نفت نیز انعكاس كمی و كیفی رویدادهای ورزشی از رسانه ملی را بسیارخوب ارزیابی كرد و با اشاره به برنامه پنجم توسعه گفت: هیچ مجموعه دولتی، اجازه كمک مستقیم یا غیرمستقیم به ورزش حرفه‌ای را ندارد. این درحالی است كه فوتبال ما امروز به عنوان ورزش حرفه‌ای معرفی شده است.

قنبرزاده در ادامه به هزینه‌های برگزاری بازی‌ها اشاره كرد و خواستار مساعدت رسانه در این میان شد.

پوركیانی، قائم مقام باشگاه استقلال اهواز نیز برنامه «نود» را پربیننده‌ترین برنامه‌ها دانست و خواستار رفع چالش پیش آمده بین فدراسیون و رسانه ملی شد.

خلیل فر، مدیرعامل باشگاه سپاهان در این نشست ضمن اشاره به نقش ورزش به ویژه در كاهش مشكلات و آسیب‌های فرهنگی جامعه، تصمیم‌گیری در این جلسه را موضوعی «ملی»، و برای ورزش كشور بسیارمهم ارزیابی و برحمایت از ورزش حرفه‌ای و حمایت از باشگاه‌ها تاكید كرد.

در ادامه این دیدار، جهان بین، مدیرعامل باشگاه صبا استاندارد سازی و سرمایه گذاری دولت در ورزش مدارس و باشگاه‌ها را ضرورت ورزش امروز و از عوامل موثر درجذب مخاطب دانست و با اشاره به نقش رسانه ملی در استاندارد سازی، خواستار توجه بیشتر به ورزش كشور شد.

در این نشست، ثنایی مدیرعامل باشگاه پیكان نیز ضمن اشاره به جایگاه ورزش حرفه‌ای، از توجه رسانه ملی به ورزش كشور و تلاش برای رفع مشكلات آن تشكر كرد.

کد خبر 2411737

برچسب‌ها